Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

henke12

Medlem
* När man är i princip ensam i säkerhetskontrollen, har passerat bågen och ska hämta sina grejer och kontrollanten kraftfullt rakar iväg alla backar längst ner på bandet.. Trots att man är ensam!

* När man i gaten inte skyltar upp försening (trots att ankommande flygplan inte kommit 15 minuter innan ETD)
 

jtq

Medlem
Att det ofta blir turbulens när jag är på toaletten eller får kaffet serverat.

Att det är så svårt att höra vad piloterna säger i högtalarsystemet.
 

agehall

Medlem
Idioter som prompt ska av planet först för att sedan i princip stanna i jetway. Idag gick någon tomte framför mig och fipplade med telefonen och stannade till vartannat steg. Tack vare hans gigantiska ryggsäck och tvåhjuliga väska var han helt omöjlig att gå runt där han vinglade fram mitt i gången. Just idag var fel dag att göra detta på. Efter tre höga ”Ursäkta! excuse me!” Som helt ignorerades fick han en rejäl tackling när jag tryckte mig förbi. Två andra tvåhjuliga väskor fick också ett par rejäla kängor inne i terminalen.

Som sagt, fel kväll för idioter att lalla runt på Arlanda och ha noll koll på sin omgivning.
 
Idioter som prompt ska av planet först för att sedan i princip stanna i jetway. Idag gick någon tomte framför mig och fipplade med telefonen och stannade till vartannat steg. Tack vare hans gigantiska ryggsäck och tvåhjuliga väska var han helt omöjlig att gå runt där han vinglade fram mitt i gången. Just idag var fel dag att göra detta på. Efter tre höga ”Ursäkta! excuse me!” Som helt ignorerades fick han en rejäl tackling när jag tryckte mig förbi. Två andra tvåhjuliga väskor fick också ett par rejäla kängor inne i terminalen.

Som sagt, fel kväll för idioter att lalla runt på Arlanda och ha noll koll på sin omgivning.
Människor som går långsamt där det är svårt att gå förbi är en styggelse. Däremot undrar jag hur det faktum att de var en tvåhjulig väska spelar in?
 

Jönsson

Medlem
Flygplatserna borde också bli bättre på att installera ompackningsbord direkt i anslutning till säkerhetskontrollen, så de som har passerat kontrollen kan stå på annat ställe och pilla på sina saker. Personalen borde då också hänvisa färdigkontrollerade personer att gå vidare till ompackningsborden. Det skulle kunna avsevärt snabba upp säkerhetskontrollen.
 

Jönsson

Medlem
Om du släpar sådant skit efter dig, så tar du upp mer plats än om du skjuter en fyrhjulig väska bredvid dig. Och du har automatiskt sämre koll på var du har dina prylar eftersom du inte ser den.
Du är svårare att passera med en väska bredvid dig än en som ligger precis bakom dig, så jag vet inte om jag är helt enig. Allt beror så klart på hur du hanterar din utrustning. Generellt är det hur breda långsamma personer gör sig, när jag som snabbgående resenär vill passera, som är till besvär. :)
 
Toppen