Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

Vic

Medlem
Folk i fasttrack (som oftast är vana resenärer) som kommer fram till säkerhetskontrollen helt oförberedda och sedan tar en evighet för att ta av sig ytterkläderna och bältet och ta datorn ut ur väskan. Och som sedan letar i 2 minuter efter alla vätskor som då har i väskan. Och som blir arga när jag fått nog och gått förbi dem i protest.

I fasttrack på ARN T4 förra veckan hade jag en kille bakom mig som pratade i telefon under hela tiden vi stod i kön, även framme vid själva säkerhetskontrollen. Precis när jag ska passera genom metalldetektorn hör jag hur en herre bakom telefonprataren skäller ut honom för att han inte förberett sig med att ta av sig jacka osv. (jag upplevde dock inte att han fördröjde någon särskilt mycket alls). Telefonprataren låter herren passera före och han vräker raskt ner väska, jacka etc. för röntgen. Ser när jag står och packar ihop mina saker hur herren passerar metalldetektorn. Ett litet pip varpå kontrollanten frågar "har du skärp på dig?". Om herrens ansiktsuttryck i det ögonblicket var obetalbart att se vet jag inte hur man ska beskriva telefonpratarens ansiktsuttryck när herren fick gå tillbaka till där telefonprataren stod och väntade, ta av sig skärpet och sedan passera på nytt... :D
 

WTP

Medlem
SAS som envisas med att flyga knökfulla propellerplan i miniformat mellan GOT-CPH. Fy fan!

Och när man får plats på rad 5 och frugan frågar nåt i stilen "What if..." :)

upload_2016-11-28_11-40-9.png
 

Timmy

Medlem
Folk i fasttrack (som oftast är vana resenärer) som kommer fram till säkerhetskontrollen helt oförberedda och sedan tar en evighet för att ta av sig ytterkläderna och bältet och ta datorn ut ur väskan. Och som sedan letar i 2 minuter efter alla vätskor som då har i väskan. Och som blir arga när jag fått nog och gått förbi dem i protest.

Har märkt detta, många som är extremt ineffektiva i fast track samtidigt som man ser pulsen öka på alla som redan har förberett sig just för att slippa vänta i säkerhetskontrollen.
 
Folk i fasttrack (som oftast är vana resenärer) som kommer fram till säkerhetskontrollen helt oförberedda och sedan tar en evighet för att ta av sig ytterkläderna och bältet och ta datorn ut ur väskan. Och som sedan letar i 2 minuter efter alla vätskor som då har i väskan. Och som blir arga när jag fått nog och gått förbi dem i protest.

+1 på den.

Hamnade bakom en sådan idag på Arlanda. Bet ihop innan kontrollen, men när gubben inte växlade tempo efter säkerhetskontrollen och stod där och blockerade hela bandet med sina tre backar och inte verkade veta vad han skulle ta sig till, rann det över lite för mig. Trängde mig fram, knuffade demonstrativt fram hans korgar och sa några mindre väl valda ord.

Ociviliserat kan tyckas, men till mitt försvar åkte jag SAS Go GOT-ARN och åkte på en mittsätesryttare i storlek XXL som dessutom hade med sig en hel frukostbuffé ombord.
 

Juraj

Medlem
En till sak som går mig på nerverna... Eller snarare gick, jag stötte på det bara en gång och vill inte hävda att det händer ofta. En kille i passkön på någon europeisk flygplats (jag kommer inte ihåg vilken flygplats det var): "Why do I need to queue here, I'm an American citizen."
 

mha321

Medlem
Ett problem som jag ser det är SAS boardingtider.
De försöker envisas med att boarda ett fullt plan på 20 minuter....
Har de senaste veckorna varit sen varenda flight pga långsam boarding....
Tja, ana boardade min 777 på knappt 25 minuter igår. Med strikt prio boarding. Men då var det visserligen en hel del japaner ombord, vilket visar på att det kanske inte bara är bolagets fel. Å andra sidan ska bolaget ju känna sina kunder..
 
Toppen