Vad gäller vid Codeshare på SAS flight vid ev. konkurs

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av wasabi, 16 November 2012.

1. wasabi

wasabi Ny medlem

Hej
    Vad gäller vid en eventuell konkurs för SAS för en biljett som är utställd av ett annat flygbolag, dvs codeshare, men det är SAS som flyger rutten?
    I mitt fall har jag biljetter för familjen utställda av Swiss för flyg STO-GVA t.o.r för en skidresa påsken 2013.
    Biljetten börjar med 724... och flighten är LX4721 resp LX4720.
    /MIkael

2. Om biljetten är utställd av Swiss så är de ansvariga för att boka om din biljett. Så du kan sova gott i helgen. :)

3. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har en liknande fråga, kjag har en redemption bokad för länge sedan med Bmi, SAS ARN-Chicago. Vad händer med den om SAS konkar? Man kan ju glömma att Bmi kan lyckas boka något ersättningsflyg inom Star Alliance nuförtiden? AHO, vet du?

4. Jacob

Jacob Medlem

Om biljetten är utställd som en BMI-biljett har BMI skyldighet att boka om dig till något annat flygbolag.

5. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tar gärna en vadslagning hurvida de kommer vägra det eller ej - ser det som en försäkring...

6. Skyldig, ja. Kan de? Nej.
    Jag hade hinmla problem när jag försökte boka om mina vänners bonusresa efter bmi har lämnat Star Alliance när mina vänner fick tidtabellsförändring.

Jag misstänker att bmi agenter kommer att föreslå två alternativ.

1. Du reser utan SAS flyging. Du betalar själv för transportskostnaden mellan gilltiga flygningarna.

2. Återbetalning. Jag vet dock inte hur det blir med miles. Enda som jag är säker på är att det inte kommer bli avios automatiskt.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!