Senaste nytt

Vad gäller? Sk983 försenad idag pga tekniskt fel

  • Thread starter Deleted member 4140
  • Startdatum
D

Deleted member 4140

Guest
Jag gav upp då tre olika biljett agenter sa allt var fullt och att de inte kan boka mig på någon annan alliance. Har redan avbokat mötet så får ta en ny resa till Japan den här månaden.

Nu gäller det att få ut ersättning.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Jag har jagat SAS personal på Kastrup de senaste 2 timmarna men de säger bara tekniskt fel, de vägrar helt enkelt säga vad för fel det är. Ska försöka igen om en liten stund, blir väl att skicka in ett mail till Sas.
Förövrigt så verkar flighten till Washington fortfarande inte ha kommit iväg.
 
Jag har jagat SAS personal på Kastrup de senaste 2 timmarna men de säger bara tekniskt fel, de vägrar helt enkelt säga vad för fel det är. Ska försöka igen om en liten stund, blir väl att skicka in ett mail till Sas.
Förövrigt så verkar flighten till Washington fortfarande inte ha kommit iväg.
Så længe det er en teknisk fejl er det underodnet præcis hvilken fejl det er. Teknisk fejl = Ikke-ekstraordinær hændelse => Erstatning. Samtidigt bør du have ret til at få rejsen refunderet.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Tackar, det här var underbart att höra, kan köpa en C till Peking med swiss dealen för det här:)
 

AABack2ARN

Medlem
SK935 till SFO var 2,5 timme sen men är nu på väg
SK925 till IAD är nu cirka 5,5 timme sen
SK983 till NRT blir drygt 5 timmar sen om den kommer iväg vid 21-tiden

Ingen bra dag för SAS A340-flotta :(
 
D

Deleted member 4140

Guest
För min del så spelar det ingen roll hur sent planet är, har ändå avbokat mötet. Nu gäller det att få ut ersättning i någon rimlig grad.
 

Thornado

Medlem
För min del så spelar det ingen roll hur sent planet är, har ändå avbokat mötet. Nu gäller det att få ut ersättning i någon rimlig grad.

Om det nu är så att planet är minst 5 timmar försenat (vilket det ju verkar som) och du alltså inte längre har ett behov av att åka till Tokyo, så har du enligt 261/2004 rätt att få hela biljettkostnaden återbetald (så i så fall så får du ju hoppas att förseningen inte bara blir 4h30min eller så...), och dessutom så ska SAS även fixa en biljett tillbaka till ARN eller annan ursprungsposition om du inte startade vid CPH.
Utöver detta ska du förstås även ha rätt till 600 EUR i kompensation.
 
Toppen