Senaste nytt

Vad gäller? "Riktiga" eller plastglas i Plus?

SNIFF

Medlem
Så?

image004.jpg
Utmärkt!
 

011430121

Medlem
Det jag råkat ut för mer än en gång är att om man beställer en GT och ett glas vin samtidigt så kommer ena drycken i plastmugg och den andra i glas.
Du har så rätt, upplever att till vinet kommer det ett Orreforglas och öl och läsk serveras i Duniglas.
 

olo

Medlem
Idag på SK758 fanns bara plastglas. Jag efterfrågade glasglas men det fanns bara plastglas sa flygvärdinnan

GDN-CPH tar 1h, så det stärker tesen om att det inte lastas glas-glas på kortare flygningar.
Hade ni full servering i övrigt, eller var maten också indragen på flighten?
 

Jensik

Medlem
GDN-CPH tar 1h, så det stärker tesen om att det inte lastas glas-glas på kortare flygningar.
Hade ni full servering i övrigt, eller var maten också indragen på flighten?

Det brukar vara glasglas på GDN-CPH men de var slut enligt cc. Då det är en kort flygning är det enbart servering med dricka & snacks för Plusresenärer. Go får en chokladbit. Märkligt nog var det full servering för Go när jag flög CPH-GDN i fredags! Det ropades ut att Go fick kaffe/te och hade möjlighet att köpa samma sortiment som oss i Plus. Igår fick Go bara en chokladbit, så världsordningen är återställd!
Vill man ha matlådan får man flyga GDN-OSL, där serveras den då flygningen är 1.25h jämfört med GDN-CPHs 40 min när flygningen utförs med CRJ900. Förövrigt samma begränsade servering på GDN-CPH när horribla JetTime flyger, även fast deras deras ATR tar 1.15 min istället för 40 min med QAs CRJ
 

Jensik

Medlem
På SK4713 nu, här har jag behövt fråga om glasglas 4 ggr från dessa norska Saftschubsen! De är förövrigt det slöaste och minst serviceminded cc jag har stött på någonsin! Dricka till maten kom efter jag hann äta upp. Tom bittra CC på LCCbolag är bättre än dessa norska Saftschubsen
 

SK989

Medlem
I förrgår flög jag Faro-Arlanda med SK2848 i Plus. En lång flygning (4 tim 20 min) och jag drack flera olika typer av dryck. Dessa serverades enligt följande, i ordning:

Mousserande vin - glasglas
Ramlösa i burk - plastglas
Mousserande vin - glasglas
Konjak - plastglas
Coca cola i burk - inget glas alls

Det var annars en bra besättning som frågade flera gånger om man ville ha något mer.
 

Anfield

Medlem
I förrgår flög jag Faro-Arlanda med SK2848 i Plus. En lång flygning (4 tim 20 min) och jag drack flera olika typer av dryck. Dessa serverades enligt följande, i ordning:

Mousserande vin - glasglas
Ramlösa i burk - plastglas
Mousserande vin - glasglas
Konjak - plastglas
Coca cola i burk - inget glas alls

Det var annars en bra besättning som frågade flera gånger om man ville ha något mer.


Det är sådan besättning man vill ha på en flygning !!!
 
Toppen