Senaste nytt

Vad gäller? "Riktiga" eller plastglas i Plus?

Wendestam

Medlem
Samma här.. inom Norden = plast.. men de resor jag gjort i Plus inom Europa = orreforsglas..

Samma här. Europa glas, övrigt (Skandinavien) plast. Fick dock ölen i ett plastglas hem från NCE förra veckan, medan de på andra sidan gången drack vin i "riktiga" glas...
Vid något enstaka tillfälle, när det varit glest i Plus, har jag faktiskt fått både vatten, vin och annan dryck i glas samtidigt vilket gjort att man suttit med par, tre glas samtidigt = långflightskänsla. Trevligt :)
 

CCsomvet

Medlem
Vilken rolig tråd att hitta :)

"Glasglas" lastas på alla flygningar utanför Norden och ska användas till öl/vin. Övriga drycker serveras med plastglas. Sen som med allt annat blir det ju lite olika beroende på vem som jobbar. :) Är det väldigt många i Plus kanske inte glasen räcker, medan när det är få passagerare alltid är trevligt att servera glasglas till andra drycker också.
 

EBGGOT

Medlem
Vilken rolig tråd att hitta :)

"Glasglas" lastas på alla flygningar utanför Norden och ska användas till öl/vin. Övriga drycker serveras med plastglas. Sen som med allt annat blir det ju lite olika beroende på vem som jobbar. :) Är det väldigt många i Plus kanske inte glasen räcker, medan när det är få passagerare alltid är trevligt att servera glasglas till andra drycker också.
Älskar ditt svar MEN kan du svara på varför det inte efterlevs?! Åker sällan på rutter där det är mer än plus 3-5 rader och det finns alltid när man ber om det ...
 
Personligt synes jeg alkoholholdige drikke burde serveres i rigtige glas uanset rejsens længde. Ikke-alkoholholdige drikke kan for min skyld godt serveres i plast glas, men jeg så helst at de også blev serveret i rigtige glas...
 

dino_81

Medlem
Min egen erfarenhet är att vin alltid har serverats i Orreforsglas, öl/läsk/vatten har alltid serverats i plastglas och drinkar i stort sätt alltid serveras i plastglas (detta även om inledande vin serverats i Orreforsglas).
 

nota bene

Medlem
Har inte flugit särskilt mycket Plus sedan återinförandet av riktiga glas, men har inte sett det inom Norden (vilket jag till viss del kan förstå då t.ex. ARN-GOT är en trång sektor servicemässigt) [Däremot är ju en sträcka som OSL-TOS/ARN-TOS etc. en annan femma. Men antingen väljer man en tidsrestriktion [t.ex. 75 min], eller en områdesrestriktion, och eftersom vi brukar klaga på inkonsekvens så ser jag ingen större anledning att klaga över om detta är en policy som efterlevs.

När det gäller Europaflyg i Plus i år har mina flesta varit morgonflyg, varför alkohol inte stått högt upp på listan. Minns dock en gång att jag fått äppeljuice till frukost i riktigt glas - detta är trevligt!
Minns även kvällsflight då vin serverades i glas, men GT blev i plastglas eftersom glasen tagit slut [verkar lite dålig pejling på hur många som ska lastas - kabinfaktorn i Plus borde vara känd vid lastning, och det borde inte vara någon överraskning att det från lunchtid går åt fler glas, och ännu fler på kvällen].
 

Homer

Medlem
Som medvidende rejsende har jeg altid et glasglas med i tasken i mit Emergency Kit.

Så?

image004.jpg
 
Toppen