Senaste nytt

Vad gäller? "Riktiga" eller plastglas i Plus?

El0

Medlem
Flyger sällan plus (då jag mest flyger inrikes SE anser jag det inte värt prisskillnaden från en ungdomsbiljett) men de gånger jag gjort det (6 ggr sedan mars) har jag aldrig fått ett "riktigt" glas utan det har varit campingmuggarna (plastglasen) som serverats.

Däremot har jag fått "glasglas" i GO när jag åkte ARN-DUS och beställde en vinare..??? :)
 

andersson.j

Medlem
När jag vid ombordstigning väntade på att mina sävliga medpassagerare skulle flytta sig från mittgången (hur kan detta ta sådan tid för vissa!?) så roade jag mig med att läsa en lapp med instruktioner om bland annat detta. Jag minns inte ordagrant, men vill minnas att innebörden var att resenärer i Plus ska serveras i glas-glas, samt att dessa måste stuvas undan särskilt noga vid start och landning. Min hypotes är därför att kabincrew helst slipper den omständigare stuvningen och därför föredrar att servera i plastglas.
 
  • Gilla
Reactions: El0

fcx

Medlem
När jag vid ombordstigning väntade på att mina sävliga medpassagerare skulle flytta sig från mittgången (hur kan detta ta sådan tid för vissa!?) så roade jag mig med att läsa en lapp med instruktioner om bland annat detta. Jag minns inte ordagrant, men vill minnas att innebörden var att resenärer i Plus ska serveras i glas-glas, samt att dessa måste stuvas undan särskilt noga vid start och landning. Min hypotes är därför att kabincrew helst slipper den omständigare stuvningen och därför föredrar att servera i plastglas.

Låter tyvärr som en trolig förklaring.
 

Jonas C

Medlem
Har bara 6 PLUS flygningar under bältet. Inom Skandinavien har jag bara fått plastglas. På Europaflyg har det blivit riktiga glas till vin/avec och plast för övriga drycker.
 

Mikael64

Medlem
Flyger bara Plus och har fått glas ungefär 50-50 av 40 flygningar sen april 2015. Förra månaden på en flight ARN-DUB har jag för mig fick ingen glas då någon crew tappade typ en låda glas glas. Detta hördes i hela flyget och alla flinade utom damen i galley hehe men vi överlevde med plast plast hela vägen.
 

Kimmen00

Medlem
Har bara 6 PLUS flygningar under bältet. Inom Skandinavien har jag bara fått plastglas. På Europaflyg har det blivit riktiga glas till vin/avec och plast för övriga drycker.

Samma här.. inom Norden = plast.. men de resor jag gjort i Plus inom Europa = orreforsglas..
 
Toppen