Vad gäller för mitt incheckade bagage? 19 timmars stopover i Dubai

Diskussion i 'Flygplatser' startad av RedCarpet, 5 Februari 2014.

1. RedCarpet

RedCarpet Medlem

Åker med Emirates till Hong Kong och har på hemvägen ett stopp på 19 timmar i Dubai för några möten. Har bokat "Flexfare" på Emirates egna sida där det erbjuds färdiga alternativ och just detta med 19 timmar i Dubai passade mig bra. Min fråga är om jag kan välja att mitt bagage ska plockas ut först i Stockholm eller måste jag släpa med det från flygplatsen i Dubai?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du borde kunna få det incheckat hela vägen till Stockholm och slippa se det i Dubai tycker jag.

1 person likes this.
  3. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med tanke på att stoppet är under 24 timmar borde det inte vara några bekymmer.

4. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade liknande stopover i Dubai på min hemväg från Auckland. Va inga problem att checka in väskorna hela vägen hos Emirates. Till och med kunde checka in ännu en väska på Dubais flygplats.

Trevlig resa!

5. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyger ibland CPH-ARN-GOT eller CPH-HEL-GOT över dagen. Arbetar i Sthlm alt. Helsinki hela dagen och ankommer GOT under kvällen.
    Aldrig några problem få incheckade väskan direkt til GOT. Incheckningspersonalen tar det nästan för givet. Kolla bara att det står ARN som slutdestination på din baggagetag.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!