Senaste nytt

Vad gäller egentligen - fast track Landvetter som Star Alliance Gold?

agehall

Medlem
Mjo, de första två påståendena motsäger det tredje. Jag har varken EBG eller SAS Plus-biljett. Endast A3 *G d.v.s Guldmedlem i Star Alliance vilket SAS hävdar ej gillas.

Det var ju ny information. Enligt det du skrev i ditt första inlägg fanns det inga somhelst påståenden som motsa varandra.
 
Det har ju gått lite fram och tillbaka både när det gäller skyltning och hur det faktiskt gäller, men tidigare i höstas var det i alla fall bara SAS det gällde, men allt till det bättre om det är ändrat. Fredrik kanske kan kasta lite ljus på frågan...igen! :D
 
Verkar väldigt schizofrent detta. Jag flög i måndags inrikes i SAS Go med A3*G inlagt på boardingkortet och denna gång blev det stopp i vändkorset. Meddelandet på skärmen hävdade att jag ej reste i en berättigad bokningsklass. Knallade således in i vanliga kön men reflekterade samtidigt över att skylten över vändkorset tydligt visar "Star Alliance Gold" längst ned. Kan GOT Landvetter Airport kanske reda ut vad som egentligen gäller?
 
Last edited:
Hej Martin,

Det som gäller idag är att resenärer som har ett SAS Eurobonus Guldkort får passera FastTrack när de flyger med ett Star Alliance bolag, de som har köpt en Business eller SAS Plus biljett är också berättigade att få passera i FastTrack.

Däremot att man är guldmedlem i Star Alliance berättigar en inte att gå i FastTrack.

-Fredrik

Verkar väldigt schizofrent detta. Jag flög i måndags inrikes i SAS Go med A3*G inlagt på boardingkortet och denna gång blev det stopp i vändkorset. Meddelandet på skärmen hävdade att jag ej reste i en berättigad bokningsklass. Knallade således in i vanliga kön men reflekterade samtidigt över att skylten över vändkorset tydligt visar "Star Alliance Gold" längst ned. Kan GOT Landvetter Airport kanske reda ut vad som egentligen gäller?
 
Hej Martin,

Det som gäller idag är att resenärer som har ett SAS Eurobonus Guldkort får passera FastTrack när de flyger med ett Star Alliance bolag, de som har köpt en Business eller SAS Plus biljett är också berättigade att få passera i FastTrack.

Däremot att man är guldmedlem i Star Alliance berättigar en inte att gå i FastTrack.

-Fredrik

Tack för förtydligande och klara besked Fredrik! Tror du då att ni kanske kan justera skylten ovanför Fasttrack så att detta är tydligt? Nu står där nämligen "Star Alliance Gold" längst ned.
 
Toppen