Vad gäller egentligen - fast track Landvetter som Star Alliance Gold?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Martin Persson, 12 Januari 2014.

1. Martin Persson

Martin Persson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har Star Alliance Gold-status via Aegean Airlines och var inställd på att Fast Track var något som är upp till respektive flygplats att erbjuda utvalda målgrupper och att i Sverige så är det oftast endast EBG-statushållare som är berättigade. Vad gäller Landvetter så blir jag inte riktigt klok på vad som gäller.
    • SAS hemsida säger: "Tyvärr! Är du guldmedlem hos någon av våra Star Alliance partners, eller om din flygning sker med annat bolag, så kan du inte utnyttja Fast Track. Kolla din resplan - "Flight operated by"."
    • Landvetters hemsida säger: "Tjänsten gäller även för dig som reser med SAS och har Eurobonus Guldkort, Business-biljett och Economy Extra-biljett"
    • Mitt mobila boarding-kort som jag just hämtade för en flight inrikes imorgon med SAS säger följande (längst ned): "Welcome to SAS Fast Track - Have a nice flight".

Finns det någon som vet vad som gäller i praktiken?

2. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är EBG eller SAS Plus som gäller på GOT. :)

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu är det ju som Erik skriver, men vad tyckte du var oklart? Inget du skriver motsäger ju det andra...

1 person likes this.
  4. FFS

FFS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det så att du har en biljett i Plus kanske?

5. Rogue Trader

Rogue Trader Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Använde Fasttrack på Landvetter med mitt Star Alliance Gold kort (Turkish) i September 2013 på SAS flygning. Inga problem då!

6. Martin Persson

Martin Persson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mjo, de första två påståendena motsäger det tredje. Jag har varken EBG eller SAS Plus-biljett. Endast A3 *G d.v.s Guldmedlem i Star Alliance vilket SAS hävdar ej gillas.

7. Martin Persson

Martin Persson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nope, SAS Go.

Business Dad gillar detta.
  8. kristerj

kristerj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På utrikes i Landvetter är det ju personen som kollar ditt boarding pass som avgör om du ska släppas igenom eller ej. Jag skulle bara visa upp mitt *G kort och hoppas på att bli insläppt. För övrigt brukar ju kön på Landvetter sällan vara lång.

9. MartinH

MartinH Medlem

Sen ett tag tillbaks verkar det funka med *G, tidigare var det strikt bara EBG.

10. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är lite motsägelsefullt på Landvetter dock kan jag tycka. Det är väl som ovan sägs EBG & SAS Plus. Men, jag reste häromdagen Lufthansa Business med SEN kort. På skärmen vid boarding kort kontrollen stod det då access to fast track?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!