Senaste nytt

Vad gäller angående fast track för medresenär utan status?

Hachans

Medlem
Lite motsägelsefullt, så här står det på SAS hemsida.
På flygplatsen – försenat/inställt flyg, säkerhetskontroller, lounger osv. | SAS

Du kan använda SAS Fast Track om du:
  • Är EuroBonus Guld- eller Diamant-medlem och reser med SAS eller ett annat Star Alliance-flygbolag (oavsett biljettyp). Du kan också ta med dig en gäst eller upp till fyra nära familjemedlemmar genom SAS Fast Track (i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn) när alla reser med samma SAS-flygning. Kom ihåg att ditt medlemsnummer måste registreras på resan om du ska kunna dra fördel av dina förmåner.
Svårt att veta vad som gäller?

Jag håller med, men jag är ganska säker på att det konstaterats här flera gånger att det är SAS fast track i Köpenhamn, och inte Star Alliance. Göteborgs och Stockholms fast track är ju flygplatsens. Men den i Köpenhamn är SAS egen.

Däremot tycker jag att det självklart borde vara en Star Alliance förmån. Faktiskt en skam att den inte är öppen för alla *A guld.
 

Dr. Miles

Expert
Jag håller med, men jag är ganska säker på att det konstaterats här flera gånger att det är SAS fast track i Köpenhamn, och inte Star Alliance. Göteborgs och Stockholms fast track är ju flygplatsens. Men den i Köpenhamn är SAS egen.

Däremot tycker jag att det självklart borde vara en Star Alliance förmån. Faktiskt en skam att den inte är öppen för alla *A guld.
Varken Stockholm eller Göteborg eller Köpenhamn är med på listan av Star Alliance Gold Track.
Däremot Oslo är med på listan.

Gold Track - Star Alliance
 
Fast nej. SAS fast track är inte en Star Alliance guld förmån. Kolla själv på Lufthansas fast track Finder.

ee867c369138bb4f10d0e744813d17c6.png
Enligt den där så är det bara HON Circle som har fast track i CPH. Och ingen i GOT.
Det låter långsökt, så jag hade inte litat alltför mycket på den där...
 

AndersSt

Medlem
det är SAS fast track i Köpenhamn, och inte Star Alliance.

OK, men när det nu är SAS Fast Track i Köpenhamn, och man läser om SAS Fast Track på hemsidan så står det ju uttryckligen:

Du kan använda SAS Fast Track om du:
Jag är Eurobonus Guld och reste med ett annat Star Alliance flygbolag, jag förstår inte problemet?
 

Canadien

Medlem
OK, men när det nu är SAS Fast Track i Köpenhamn, och man läser om SAS Fast Track på hemsidan så står det ju uttryckligen:

Du kan använda SAS Fast Track om du:
Jag är Eurobonus Guld och reste med ett annat Star Alliance flygbolag, jag förstår inte problemet?
Det är väl SK IT som inte lyckats implementera korrekt och skilja på *Gold och EBG på andra bolags bokningar i sin fasttrack.
 

Hachans

Medlem
OK, men när det nu är SAS Fast Track i Köpenhamn, och man läser om SAS Fast Track på hemsidan så står det ju uttryckligen:

Du kan använda SAS Fast Track om du:
Jag är Eurobonus Guld och reste med ett annat Star Alliance flygbolag, jag förstår inte problemet?

Ja men jag tror inte infon på hemsidan är korrekt av följande anledningar:

- Flertal observationer i forumet om att bara SAS-resenärer släpps in.
- Andra Star Alliance-bolag hänvisar till CPH-express och inte SAS-tracken.
- Det står inga referenser till något annat flygbolag i SAS fast track, och ingenting om Star Alliance öht.

Och jag tycker alla stjärnguld skulle få gå i SAS-spåret. Men så är det inte i nuläget. Och att man fått gå igenom där tidigare kan väl förklaras med SAS vanliga inkonsekvens?
 

mha321

Medlem
Ja men jag tror inte infon på hemsidan är korrekt av följande anledningar:

- Flertal observationer i forumet om att bara SAS-resenärer släpps in.
- Andra Star Alliance-bolag hänvisar till CPH-express och inte SAS-tracken.
- Det står inga referenser till något annat flygbolag i SAS fast track, och ingenting om Star Alliance öht.

Och jag tycker alla stjärnguld skulle få gå i SAS-spåret. Men så är det inte i nuläget. Och att man fått gå igenom där tidigare kan väl förklaras med SAS vanliga inkonsekvens?

Att andra star gold inte får access är det väl egentligen inget snack om. Frågan gäller väl i första hand EBG som flyger med annat star bolag. De är ju ändå sas kunder....
 

Canadien

Medlem
Att andra star gold inte får access är det väl egentligen inget snack om. Frågan gäller väl i första hand EBG som flyger med annat star bolag. De är ju ändå sas kunder....
Inte nödvändigtvis, går bra att bli EBG med bara Amex, MasterCard och Lufthansa o Thaiflygningar.
 

Agö

Medlem
Att andra star gold inte får access är det väl egentligen inget snack om. Frågan gäller väl i första hand EBG som flyger med annat star bolag. De är ju ändå sas kunder....
Jag har gjort detta många, många gånger. Aldrig något problem.

Denna regel är för övrigt anledningen till att denna FT fungerar utmärkt till skillnad från Arlanda T5.
 
Toppen