Senaste nytt

Vad gäller angående fast track för medresenär utan status?

Flög hem från Krakow igår, FT med spärr utan personal. Till min förvåning fick även min statuslösa kollega grönt ljus av spärren. är själv EBG.
Har precis (eller ja, 12 minuter sedan) passerat fast track på KRK, jag med EB(*A) status och kollega utan status kom in utan problem. I loungen var det dock kalla handen trots att det står "Star Alliance Gold" utanför.
 
Har precis (eller ja, 12 minuter sedan) passerat fast track på KRK, jag med EB(*A) status och kollega utan status kom in utan problem. I loungen var det dock kalla handen trots att det står "Star Alliance Gold" utanför.

Fick du nån förklaring varför kollegan inte fick följa med in i Loungen? Som Star Gold ska man väl kunna gästa 1 person i loungerna.
 

Mikael S

Medlem
Haha, jämför med det som står på hemsidan (nedan citat). Helt otroligt att de inte kan hålla ordning på saker och ting. Star Alliance ingår ju inte enligt hemsidan.

Beror på vilken sida hos SAS man tittar på. Under förmåner för resp kort är Star alliance med:

SAS Fast Track

  • You can use SAS Fast Track security regardless of ticket type, when traveling on a same day ticket with SAS, Widerøe or another Star Alliance member airline.
  • In Stockholm, Gothenburg, Copenhagen and Oslo you may bring along one guest or your immediate family (wife/husband/partner and own children, maximum 4 family members). This applies for most SAS destinations. See detailed info
EuroBonus Diamond - SAS
 

Agö

Medlem
Beror på vilken sida hos SAS man tittar på. Under förmåner för resp kort är Star alliance med:

SAS Fast Track

  • You can use SAS Fast Track security regardless of ticket type, when traveling on a same day ticket with SAS, Widerøe or another Star Alliance member airline.
  • In Stockholm, Gothenburg, Copenhagen and Oslo you may bring along one guest or your immediate family (wife/husband/partner and own children, maximum 4 family members). This applies for most SAS destinations. See detailed info
EuroBonus Diamond - SAS
Precis min poäng. Olika svar oavsett till vilken källa du vänder dig.
 

mha321

Medlem
Precis min poäng. Olika svar oavsett till vilken källa du vänder dig.
Man får ju faktiskt lite förståelse för att personalen inte klarar av att vara konsekvent med sådana förutsättningar.

Sedan vore det ju bra om de valde ett av de många alternativ som kommunicerats och inte hittade på något helt eget, men lätt har de inte...
 
Jag fick svar från Diamondsupporten med ett väldigt svävande svar som hänvisade till EuroBonus-medlemsnivåer - SAS

"FÖRMÅNER PÅ FLYGPLATSEN"
Som Diamant-medlem tar du gräddfilen på flygplatsen. Glid förbi köerna och upplev riktigt god service.


"FAST TRACK"
Ta snabbaste vägen genom säkerhetskontrollen med SAS Fast Track.
Du får ta med dig en vän eller högst fyra familjemedlemmar genom SAS Fast Track i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn.


Gäller när ni alla reser med samma flyg med SAS, Widerøe eller Star Alliance.

Tydligen alltså samma flight men inte nödvändigtvis på samma bokning.
Diamondsupporten mailade tillbaka till mig idag:

Jag har undersökt detta och det är så att Lufthansa ingår inte längre i avtalet för FastTrack på Landvetter.
Jag har tagit detta vidare för att uppdatera informationen på hemsidan och jag beklagar de problem detta medfört.


Bra att de tar reda på vad som faktiskt gäller. Då gäller det bara att lyckas övertyga spärrpersonalen om att man kan ta med sig en gäst in när man flyger SAS.
 

jumbooze

Medlem
På Manchester airport var de schyssta , reste med 2 kollegor och vi var på väg att splittra oss så de skulle ta slow track och jag fast track, blir då tillfrågad om jag skulle överge dem "not nice" enligt tjejen, de kan ju haka på dig, så jag fick med mig 2 gäster som reste på annan biljett.
 

Jensik

Medlem
Jag kom inte in heller, så det var inte gästningen som felade.
Detta är pga att loungen inte är en StarAlliancelounge, det är en tredjepartslounge som samtliga lounger i Polen(förutom LOTs egna lounge på WAW). Hade du däremot rest med LOT, Lufthansa, Swiss mfl hade det gått bra att komma in i loungen. Jag var i KRK igår, kom igenom fast track och lounge med en gäst.
 
Toppen