Senaste nytt

Vad gäller angående fast track för medresenär utan status?

Alster

Medlem
Jag (EBD) fick igenom två statuslösa vänner i fasttracken på ARN när vi flög LH Economy till FRA för några veckor sedan. Handlar mest om dagsform och bollkänsla hos personalen känns det som .
 
Jag fick svar från Diamondsupporten med ett väldigt svävande svar som hänvisade till EuroBonus-medlemsnivåer - SAS

"FÖRMÅNER PÅ FLYGPLATSEN"
Som Diamant-medlem tar du gräddfilen på flygplatsen. Glid förbi köerna och upplev riktigt god service.


"FAST TRACK"
Ta snabbaste vägen genom säkerhetskontrollen med SAS Fast Track.
Du får ta med dig en vän eller högst fyra familjemedlemmar genom SAS Fast Track i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn.


Gäller när ni alla reser med samma flyg med SAS, Widerøe eller Star Alliance.

Tydligen alltså samma flight men inte nödvändigtvis på samma bokning.
 

Agö

Medlem
Jag fick svar från Diamondsupporten med ett väldigt svävande svar som hänvisade till EuroBonus-medlemsnivåer - SAS

"FÖRMÅNER PÅ FLYGPLATSEN"
Som Diamant-medlem tar du gräddfilen på flygplatsen. Glid förbi köerna och upplev riktigt god service.


"FAST TRACK"
Ta snabbaste vägen genom säkerhetskontrollen med SAS Fast Track.
Du får ta med dig en vän eller högst fyra familjemedlemmar genom SAS Fast Track i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn.


Gäller när ni alla reser med samma flyg med SAS, Widerøe eller Star Alliance.

Tydligen alltså samma flight men inte nödvändigtvis på samma bokning.
Haha, jämför med det som står på hemsidan (nedan citat). Helt otroligt att de inte kan hålla ordning på saker och ting. Star Alliance ingår ju inte enligt hemsidan.

Det är tydligt på hemsidan.

EuroBonus Diamond & Gold members can also bring a (1) friend or immediate family member (max 4) with them through Fast Track provided both of you travel on the same flight with SAS, Widerøe when traveling from Scandinavia.

Fast Track Security - SAS
 
Haha, jämför med det som står på hemsidan (nedan citat). Helt otroligt att de inte kan hålla ordning på saker och ting. Star Alliance ingår ju inte enligt hemsidan.
SAS går från klarhet till klarhet.
Lufthansa fungerade inte sist jag provade i spärren på Landvetter. Men jag hade även ett boarding pass med SAS som jag skannade istället, det kändes som den mest pragmatiska lösningen.
 

Henrik_B

Medlem
Haha, jämför med det som står på hemsidan (nedan citat). Helt otroligt att de inte kan hålla ordning på saker och ting. Star Alliance ingår ju inte enligt hemsidan.

På svenska siten nämns även *A.

FAST TRACK
  • Ta snabbaste vägen genom säkerhetskontrollen med SAS Fast Track.
  • Du får ta med dig en vän eller högst fyra familjemedlemmar genom SAS Fast Track i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn. Gäller när ni alla reser med samma flyg med SAS, Widerøe eller Star Alliance.
 

Attachments

  • IMG_0458.PNG
    IMG_0458.PNG
    197,3 KB · Visningar: 353

pswe

Medlem
På svenska siten nämns även *A.

FAST TRACK
  • Ta snabbaste vägen genom säkerhetskontrollen med SAS Fast Track.
  • Du får ta med dig en vän eller högst fyra familjemedlemmar genom SAS Fast Track i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn. Gäller när ni alla reser med samma flyg med SAS, Widerøe eller Star Alliance.
Är det inte ett Göteborgsproblem? På Arlanda och Köpenhamn har det aldrig varit problem att kombinera Star flygning med Ebg/Ebd.
 

pswe

Medlem
Även om det är ett Göteborgsproblem så är det väl lika illa att hemsidan är felaktig.
Att information är fel är illa, att det är lika illa kan diskuteras, mängden drabbade av eventuella fel är större i huvudstäderna än på små flygplatser.
 

Kronholm

Medlem
Flög hem från Krakow igår, FT med spärr utan personal. Till min förvåning fick även min statuslösa kollega grönt ljus av spärren. är själv EBG.
 
Toppen