Senaste nytt

Vad flög jag?

Senator

Moderator
SAS körde B767-300ER från 1989 tills A330/340 kom i oktober 2002. I affärsklass körde man med 2-2-2 och rad 1 kunde förvandlas till en 180 graders säng som kallades "Business Sleeper". Man bokade denna i bokningsklass "A" om jag minns rätt, eller i mån av plats betalade man $500 för en uppgradering vid gaten. SAS hade även en eller två B767-300 med Europeisk konfiguration som användes t.ex. på ARN-LHR. Jag hamnade i 1999 på en sådan mellan ORD och CPH då det "vanliga" gick sönder. Jag var bokat i ekonomi, men tänkte uppgraderar som inte hade någon mening då. Jag minns alla fick $1000 i kompensation som var bokat i affärsklass.

IFE var en Sony 8" mini-BETA videospelare och det fanns ett bibliotek med filmer man fick. Det jag minns bäst var att man alltid öppnade en flaska Remy Martin XO och slängde korken (så sa man i alla fall).;)

Mellan augusti 1993 och mars 1999 snittade jag 3 t/r på dessa mellan FBU/OSL - EWR, CPH - EWR eller CPH - ORD. Redan 1995 som EBS fick jag min första uppgradering och var helt såld!
 
Last edited:

David

Medlem
Senator skrev:
IFE var en Sony 8" mini-BETA videospelare och det fanns ett bibliotek med filmer man fick.

Denna kommer jag ihåg från min resa. Satt hela resan och kollade på film och drack Coca Cola. :)
 

Jacob

Medlem
SAS hade även en eller två B767-300 med Europeisk konfiguration som användes t.ex. på ARN-LHR.
Stämmer! De körde Boeing 767 från både Stockholm och Köpenhamn till London.

Från Arlanda vid 7-tiden avgick en SAS B767 till London och en British Airways B767 till London med några minuters mellanrum. Den var innan lågprisbolagen kom in i bilden.
 
Toppen