Senaste nytt

Vad får man extra i Norwegian Premium?

TheEagle

Medlem
Var det sällskapet som var fel, hårda produkten, maten, mjuka produkten?

Nu flög hon under radarn om man säger så. Trots att hon är journalist så snackade hon endast ytligt med DY:s kommunikationsdirektör som vilken turist som helst. Hon hade nog inget problem med Kjos. Som tur var hade jag bokat vegetariskt till henne innan avgång trots att hon äter både fisk och skaldjur. Gick väl ner men när de serverade frukost på kvällen så tyckte hon nog de borde ta en funderare. Att vin och annan dryck bara ingår till måltiderna är ju också dåligt enligt henne.
Att sedan personalen nästa enbart består av typ thailändare tycker hon givetvis var förkastligt men det som var värst trots allt var stolen som hon svor över allt annat. Helt fruktansvärd och då är hon nätt och 160. Kunde inte sova alls! Inte värt att betala extra för alls!
 
Dessutom har sambon växt med 5 cm mellan inläggen.. ;)

Skämt åsido, jag tycker mig ha börjat märka en tendens till "åk inte med bolag A för de är dåliga men åk med B för de är bra". Ingen konstruktiv kritik eller annan fakta.
 

Jonas C

Medlem
Att sedan personalen nästa enbart består av typ thailändare tycker hon givetvis var förkastligt men det som var värst trots allt var stolen som hon svor över allt annat. Helt fruktansvärd och då är hon nätt och 160. Kunde inte sova alls! Inte värt att betala extra för alls!

Med tanke på att Premium Economy inte är menade för sömn så har jag aldrig förstått vitsen med den klassen. Om man ändå inte kommer att få någon sömn ombord så ser jag inget skäl till att betala dubbla biljettpriset. Pengarna är nog bättre spenderade på Business Class hos ett bra bolag (som Turkish eller SWISS) eller på ett bra hotell :)
 

TheEagle

Medlem
Med tanke på att Premium Economy inte är menade för sömn så har jag aldrig förstått vitsen med den klassen. Om man ändå inte kommer att få någon sömn ombord så ser jag inget skäl till att betala dubbla biljettpriset. Pengarna är nog bättre spenderade på Business Class hos ett bra bolag (som Turkish eller SWISS) eller på ett bra hotell :)

Jag tycker premium ekonomi är en bra tanke. Men då får givetvis inte priset vara så högt att det hamnar på samma nivå som en businessbiljett. Att Norwegians biljett är på tok för dyr för vad man får ville jag belysa med mitt inlägg.
 

TheEagle

Medlem
Bra att du skriver om hennes erfarenhet av Norwegian men är det så viktigt att crossposta samma sak i tre olika trådar?
För övrigt crossposting är mot internetetikett och även mot forumregler här.

Finns ett antal olika trådar om Norwegians 787 och detta är en varning som så många som möjligt borde få chansen att läsa. Ni är en handfull på denna site som läser precis allt som skrivs. Jag läser mycket, men långt ifrån allt. De flesta som besöker detta forum läser antagligen inte alla trådar. Därför anser jag varningen bör finnas på fler ställen. Sedan är det andra som tycker annorlunda.
 

TheEagle

Medlem
Skämt åsido, jag tycker mig ha börjat märka en tendens till "åk inte med bolag A för de är dåliga men åk med B för de är bra". Ingen konstruktiv kritik eller annan fakta.

I detta fall använde jag SAS som exempel eftersom det är de som också har en premium produkt från Scandinavien till USA. Har absolut inte sagt att SAS produkt är bra. Bara att Norwegians är betydligt sämre än SAS. Många andra bolag med premium ekonomi slår nog SAS alla dagar om man tittar på alla destinationer. T. ex Thai och då har jag inte testat att flyga med den nya 777:an utan kan själv bara jämföra med den gamla kärran.
 

Dr. Miles

Expert
Finns ett antal olika trådar om Norwegians 787 och detta är en varning som så många som möjligt borde få chansen att läsa. Ni är en handfull på denna site som läser precis allt som skrivs. Jag läser mycket, men långt ifrån allt. De flesta som besöker detta forum läser antagligen inte alla trådar. Därför anser jag varningen bör finnas på fler ställen. Sedan är det andra som tycker annorlunda.

Hur du tycker är en sak, att följa forumregler är en annan sak. Hitta en relevant tråd och posta där alt starta en ny tråd om det inte finns liknande ämne.

Tänk om alla resonerade som du och börjar att posta varje information som de anser att det är viktigt i alla möjliga trådar, blir det icke-hanterbar och skapar irritation bland besökare.

Oavsett hur bra information än är, crossposting är inte tillåtet och mot både forumregler och Netiquette.


6.4.
Undvik att dubbelposta – Det anses som dåligt bruk att starta flera trådar om samma ämne, har du en fråga räcker det att ställa den på ett ställe.

Allmänna villkor - BusinessClass.se
 

Alx

Medlem
Att sedan personalen nästa enbart består av typ thailändare tycker hon givetvis var förkastligt men det som var värst trots allt var stolen som hon svor över allt annat. Helt fruktansvärd och då är hon nätt och 160. Kunde inte sova alls! Inte värt att betala extra för alls!

Människorna som du refererar till som "typ thailändare" ÄR thailändare. Är det något särskilt fel på just thailändare som stör din sambo? Eller är det personer med icke-skandinaviskt ursprung rent generellt som är problemet?

Kritik mot en produkt, ett företag, anställningsvillkor osv. är helt OK men att börja diskutera folks ursprung som en ren generell negativ faktor kallas rasism och hör inte hemma här.

Eftersom jag själv aldrig har och antagligen heller inte kommer att resa med Norwegian PE så har jag ingen egen erfarenhet av den produkten. Jag förutsätter dock att DY PE, liksom de andra LCC och charterbolagens "premium" kabiner nästan aldrig når upp till samma nivå som legacy carriers. Det känns liksom som en ganska given sak. Lågprisflygbolag kommer alltid att andas just lågpris.
 

TheEagle

Medlem
Människorna som du refererar till som "typ thailändare" ÄR thailändare. Är det något särskilt fel på just thailändare som stör din sambo? Eller är det personer med icke-skandinaviskt ursprung rent generellt som är problemet?

Kritik mot en produkt, ett företag, anställningsvillkor osv. är helt OK men att börja diskutera folks ursprung som en ren generell negativ faktor kallas rasism och hör inte hemma här.

Lugn, lugn! Varken jag eller min sambo är rasister eller har någonting emot olika folkgrupper.
Givetvis är det Norwegians arbetsvillkor, anställningsvillkor, utnyttjande av människor, skatteplanering och försök till att tjäna så mycket pengar som möjligt som det syftas på. Detta har diskuterats en del här på forumet. Eftersom det här är en resesida där folk gillar att resa till jordens alla hörn med alla möjliga bolag där det jobbar besättningar från alla möjliga länder så ansåg jag inte att det behövdes en utveckling vad jag menade. För mig är detta självklart!
 

Dr. Miles

Expert
Eftersom det här är en resesida där folk gillar att resa till jordens alla hörn med alla möjliga bolag där det jobbar besättningar från alla möjliga länder så ansåg jag inte att det behövdes en utveckling vad jag menade. För mig är detta självklart!
Det kunde jag inte utläsa från ditt inlägg måste jag säga. Var tydlig i budskapet så att man undviker missförstånd.
Det vore bra om du (eller din sambo egentligen) kunde förklara sakligt vad som var bra och dåligt med Norwegian Premium, istället för att skriva bara vidrigt eller förkastligt med thailändare.

Annars låter det som Golfkillen skriver.
Skämt åsido, jag tycker mig ha börjat märka en tendens till "åk inte med bolag A för de är dåliga men åk med B för de är bra". Ingen konstruktiv kritik eller annan fakta.
 
Toppen