Senaste nytt

Vad får man Club Carlson poäng för?

rob74

Medlem
Sätter lite fyr på den här tråden...

Någon som vet om man får poäng för mat och dryck om man bor för points+cash?
Mina senaste vistelser på Radisson Blu Riverside i Göteborg har inte genererat några matpoäng mer än frukosten.
Detta trots att jag ätit för närmare tusenlappen i restaurangen.
Eller är det helt sonika så att man inte får poäng för att äta i just den restaurangen, såsom det är på Royal Viking och Sky City i Stockholm?
 

mry

Medlem
Cash + points får man definitivt poäng för det man betalar med poäng. Man får ju utöver detta poäng även för bokningen om man gör den på hemsidan och eventuell extra poäng om man har silver, guld eller conciege status.

Om jag titta på mina bokningar så verkar det som så att jag inte heller fått poäng för det vi tog i restaurangen när jag var där i våras.
 
Någon som vet om man får poäng för mat och dryck om man bor för points+cash?

Poäng från min senaste vistelse i Dubai har kommit in, men det ser ut att jag har inte fått heller poäng från restaurang notan, men fått poäng för airport transfer service.

Annars vistelsen var en annan historia och väntar en voucher för tre gratis nätter till 2 personer med frukost i Junior Suite. Voucher ska vara giltig hela året 2014. :) Så kanske jag ska till Dubai under hösten 2014...
 

chrisljo

Medlem
Points and Cash gir poeng som vanlig, men hvis restauranten ikke er eid av hotellet så kan det være at det ikke gis poeng for det (tilsvarende for spa og parkering når de drivere av tredje parter).
 

rob74

Medlem
Ok, det verkar som om tredje part kan vara inbladad här.
Synd bara att det inte på något sätt framkommer tydligare vilka dessa restauranger är - t ex en länk i nämnda ruta på hemsidan där det står att man får poäng för mat.
 

rob74

Medlem
Fick svar från Riverside idag.
De säger att man visst ska få poäng på mat men inte alkohol i deras restaurang. Så någonstans har det blivit fel, och de ska kolla upp det hela.
Maten nu senast gick på 306 kr och omräknat i dollar så borde det genererat ca 900 poäng, men jag hade bara fått 251.
 
Toppen