Senaste nytt

Vad brukar du köpa när du besöker vissa städer / länder?

Dr. Miles

Expert
Senaste "ideen" är att köpa BonnieLee majs (dvs opoppade popcorn) i Helsingfors. De brukade finnas här i Stockholm men kan f*n inte hitta någon som säljer dem - inte ens de affärer som riktat in sig på amerikanska varor.
Bonnie Lee fanns tidigare i ICA-butiken nära oss. Får kolla hyllan igen för att se om de finns kvar.
Möjligen något enklare att åka till Västerort än till HEL ?
Bonnie Lees opoppade popcorn finns att köpa bl a Willys online i Sverige, dessutom billigt. 13,50 SEK per förpackning (500 g).

Popcorn Opoppade - Willys
 

AABack2ARN

Medlem
Bonnie Lee fanns tidigare i ICA-butiken nära oss. Får kolla hyllan igen för att se om de finns kvar.
Möjligen något enklare att åka till Västerort än till HEL ?

Återkoppla gärna (beroende på var i Västerort kan det fungera utmärkt).

Bonnie Lees opoppade popcorn finns att köpa bl a Willys online i Sverige, dessutom billigt. 13,50 SEK per förpackning (500 g).

Popcorn Opoppade - Willys

Vetetusan om jag kommer beställa popcorn online men uppenbarligen är det helt klart värt att poppa in (tihi) på närmaste Willys för att se om de har något på lager.

Annars tycker jag det är en bra anledning till att flyga till Helsingfors när popcornen är slut. :)
 

Dr. Miles

Expert
Vetetusan om jag kommer beställa popcorn online men uppenbarligen är det helt klart värt att poppa in (tihi) på närmaste Willys för att se om de har något på lager.
Du kan beställa popcorn på Willys online och välj "Hämta dina varor i butik". Så slipper du att leta efter Bonnie Lees opoppade popcorn på olika Willys. ;)
Plockavgift 49 kr tillkommer dock.
 

Kricka

Medlem
Återkoppla gärna (beroende på var i Västerort kan det fungera utmärkt).

Annars tycker jag det är en bra anledning till att flyga till Helsingfors när popcornen är slut. :)

Har kollat med sakkunskapen som säger att både ICA och ÖB brukar sälja Bonnie Lee, vilka ju
är absolut bäst! Ska kolla hur verkligheten ser ut och återkoppla. En resa till HEL är inte fel.
 
Jag tycker mig känna igen Bonnie Lee från barndomen, färgerna är samma i alla fall.

Jag brukar köpa
Peanut Butter Cups i USA
Japansk whiskey i Japan
Ron Zacapa på flygplatsen i Beijing, men nu verkar det som Bacardi har köpt ensamrätt.
Myggmedel i Thailand / övriga länder i Sydostasien
 

NyfikenGrau

Medlem
Fina matvaror och drycker i Frankrike (eller sådana jag helt enkelt inte provat än), klart vanligaste och mest begärliga utlandsshoppingen för min del.
För ett antal år sedan hade jag kunnat säga skivor, böcker i ett flertal länder men internet har ju i princip gjort branschen överflödig (tyvärr).
Outdoor-kläder/utrustning i Frankrike och USA.
Kryddor i Afrika, samt den där sesam/senapsaktiga dressingen/såsen från Japan som redan nämnts. Generellt gärna nåt slags livsmedel oavsett land.
 

Senator

Moderator
Oj, detta kan bli en lång lista ;)

Skjortor: TM Lewin, gärna Jermyn Street, annars någon annan av deras affärer i London

Kostym: gärna europeiska varumärken, men hos amerikanska handlare på rea. Jag tänker Hugo Boss, Zegna och dyl. Dessa anpassas för den amerikanska marknaden med lite mer plats över axlarna. Nu har det tillkommit smala brallor också. Någon outlet, Nordstrms Rack eller Century 21 är mina val för detta

Casual kläder: jisses hur ofta jag är på någon Ralph Lauren outlet eller Macy's i USA

Sprit: St. George Terroir Gin, Tempelton Rye, Antica Formula som är mina basvaror till Manhattan och Negroni handlas ofta i USA. Påfyllning av andra ginsorter från Heathrow

Handdukar och bäddning: från Macy's, gärna Ralph Lauren
 
  • Gilla
Reactions: M.K

M.K

Medlem
Håller helt med Senator om USA!

Lägger till vårt vanligtvis dyra grannland på listan, men som är enkelt att handla från med bara en mellanlandning.

Norge: Hemelektronik, blöjor och Click-cigaretter till festen (förbjudna här numera).
 

Ozz

Medlem
CPH Airport:
Dior Bois d'Argent som är min favoritparfym, i butik finns den bara i Paris, Milano och NY enligt Diorbutiker jag varit inne i.
Har aldrig hittat den på någon annan flygplats än CPH.

Thailand:
Strepsils
Omeprazol
Bekämpningsmedel mot diverse kryp
 
Toppen