Senaste nytt

Vad betyder SK*E/P på boardingpasset?

Hall

Medlem
Som UA*G visas alltid rätt status på LH och igenkänningen av *G är 100% korrekt. Men jag känner igen problemet med EBP och även någon enstaka gång med A3P (men oftast rätt) sedan tidigare. Jag trodde att SAS/Aegean hade styrt upp sina problem med igenkänningen. Ja oavsett vart buggen ligger så är det ju främst SAS/Aegeans problem eftersom det är deras frequent travellers som drabbas. För LH kvittar det ju nästan. Jag tror att om det hade varit omvänt så hade LH sagt ifrån till kollegorna i Star Alliance.

När jag nu klagade på att jag hade SKP på mitt boardingkort så fick jag 3000 M&M poäng som kompensation av LH. De tar alltså det hela seriöst och vill göra rätt. Ganska typiskt tyskt. Återstår att se om de har hunnit fixat webinterfacet till nästa gång jag åker LH.
 
Last edited:

dino_81

Medlem
Problemet SAS/Lufthansa/Aegean och status på boarding card verkar fortfarande inte vara riktigt löst.

Fick basic via OLCI, *M på det boarding card som skrevs ut i bemannad lucka på ARN där man meddelade att de hade problem med att komma igenom fast track med kort (därav boarding card), kom in genom fast track men i loungen blev det stopp och manuell inläggning av korrekt *A-status. Får se hur det blir vid gate?

För att krångla till det ännu mer i min hjärna är hur sjutton jag kom igenom via fast track men inte i loungen...? Okunnig Securitas?
 
Last edited:

sembl

Medlem
För mig började det att fungera efter ett tag. Stod alltid SKP när jag flög med luftwaffe fram tills i somras så dök SK* upp istället.
 

Roger J

Medlem
När jag nu klagade på att jag hade SKP på mitt boardingkort så fick jag 3000 M&M poäng som kompensation av LH. De tar alltså det hela seriöst och vill göra rätt. Ganska typiskt tyskt. Återstår att se om de har hunnit fixat webinterfacet till nästa gång jag åker LH.

Fick du M&M-miles när du klagade på att du fick fel status när du krediterade flygningen till Eurobonus?
 

Hall

Medlem
Fick du M&M-miles när du klagade på att du fick fel status när du krediterade flygningen till Eurobonus?

Från Lufthansas mail:
"When our service fails to meet the expectations of our customers such as yourself, we feel that it is important to acknowledge this. We have therefore credited 3,000 award miles to your Miles & More account as a token of our apologies and goodwill gesture."

Så jepp, men jag gav mitt M&M nummer när jag skickade in klagomålet. Jag klagade inte för att få några poäng utan för att det skall bli rätt förstås. Men jag klagar inte! :D
 

GOTATH

Medlem
Vill inte säga att jag är en som snokar på folk, men det händer att jag slänger ett öga på medresenärers boardingpass... Jag har vid några tillfällen sett att det står SK*E på vissa boardingpass. Vad betyder det? Det är på SAS-flygningar utrikes jag sett det.
SK*B är ju EBB
SK*S är ju EBS
SK*G är ju EBG

SK*E = Sas Elite? = :confused:
 

jth

Medlem
Jag fick SK*E på boardingpassen för våra flighter den 26/10, och jag är inte så elite. Kan det vara gruppbokningar?
 

Hansi

Medlem
På mina biljetter för den 26/10 ARN-CPH samt OSL-ARN står det SK*G. Jag ringde före resan och frågade om ev uppgradering till PLUS.
Den jag pratade med sade att det inte gick då vi hade bokningsklass G för gruppresa. Så vad betyder SK*E?
 
Toppen