Senaste nytt

Vad betyder SK*E/P på boardingpasset?

tomle

Medlem
Min EBG blir rätt ofta EBS på Lufthansa men det stör inte när jag flyger från Stockholm, personalen känner igen ett EBG-kort när de ser ett.
 

AABack2ARN

Medlem
Snackade med "loungedraken" på SEN loungen idag och hon sa att SKP är en standardbugg.

Tyvärr verkar det finnas en hel del "standardbuggar" i samarbetet mellan flygbolagen, liksom problem med att poäng inte postas med automatik mellan bolagens bonusprogram eller incheckningen som är allt annat än "seamless". Det tar en hel del tid för mig som passagerare att reda ut och minskar helt klart värdet av all marknadsföring som bland annat Star Alliance håller på med.

På Stars hemsida är det just nu två citat

"We make our members feel like VIPs wherever they are in the world" och "See what Star Alliance behind the scenes te recognise me"

Jag vet inte riktigt om jag håller med om detta - eller så har jag helt enkelt lite för höga förväntningar :(

Det borde finnas en ombudsman/kontrollfunktion inom respektive allians dit man kan vända sig just avseende denna typ av frågor. (oneworld har sin beskärda del av dessa problem så det är inte unikt för Star Alliance - men jag tycker det fungerar bättre inom oneworld.)
 

Chrille

Medlem
Typiskt svenskt att be om en "ombudsman", men faktum är att det kanske skulle vara en bra grej.
En slags klagomur på alliansnivå i stället för att man ska gnöla på SAS för att inte Lufthansa sköter sig och vice versa.
 

Alx

Medlem
Som UA*G visas alltid rätt status på LH och igenkänningen av *G är 100% korrekt. Men jag känner igen problemet med EBP och även någon enstaka gång med A3P (men oftast rätt) sedan tidigare. Jag trodde att SAS/Aegean hade styrt upp sina problem med igenkänningen. Ja oavsett vart buggen ligger så är det ju främst SAS/Aegeans problem eftersom det är deras frequent travellers som drabbas. För LH kvittar det ju nästan. Jag tror att om det hade varit omvänt så hade LH sagt ifrån till kollegorna i Star Alliance.
 

AABack2ARN

Medlem
Typiskt svenskt att be om en "ombudsman", men faktum är att det kanske skulle vara en bra grej.
En slags klagomur på alliansnivå i stället för att man ska gnöla på SAS för att inte Lufthansa sköter sig och vice versa.

"Typiskt svenskt"? Ja, det är väl inte för inte "ombudsman" är ett av få svenska ord som gjort karriär på världsscenen ;)
 

mry

Medlem
har för mig att när vi flög hem från PMI hade de som hade EBB texten SKP medans vi som hade silver och guld hade texten SK*S resp SK*G och det fallet så har jag för mig att de sa att det står SKP när det är ett kortnummer ifyllt i bokningen och den krediteras till den.
 

Hall

Medlem
SKP är statuslöst medlemskap i Eurobonus. Jag uppmanar alla som felaktigt får det vid Lufthansas online check-in att klaga.
 
Toppen