Senaste nytt

Vad betyder SK*E/P på boardingpasset?

peng

Medlem
Prova att scanna ett boardingkort med SK*E med en QR-app för att se vilken information som finns i det. När jag testar boardingkort med korrekta SK*G (både Lufthansa och SAS) så hittar jag förutom SKG i boardingkortet hela mitt Eurobonus-nummer inklusive EBG.

Tror som andra att man inte kunnat verifiera status när boardingkortet skrivits ut.
 

Dr. Miles

Expert
När jag läser olika trådar på Flyertalk så finns det inte liknande problem bland Lufthansa Miles&More (t ex LH*E) eller United Mileage Plus (t ex UA*E) medlemmar.

Däremot finns det också en annan fenomen med SAS EuroBonus nummer, t ex EBP på boardingkort. Utan att vara SAS EuroBonus Pandion.
 

ulagun

Medlem
Hänt några gånger(= en gång för mycket) nu på Kastrup terminal 2 Swiss/Austrian disken att fru ulagun som varit EBG i evigheter får SKP printat på boardingkorten . Detta trots jag alltid lagt in hennes EBG när jag checkat in via mobilen. Dessutom har de en ovana att ändra hennes seating.
Själv har jag aldrig upplevt detta.
'Ställer till det. Strul med efterregistrering av poäng som aldrig dyker upp. Evigt tjatande om att sitta tillsammans.Prioboarding, Betraktas som gäst i loungerna m.m
'Nu senast lätt irriterad tog jag upp fenomenet vid servicedisken på Senatorlounge i Zurich. Allt rättades till men damen i disken blev än mer irriterad än mig på "vad de håller på med i CPH" (hennes ord) för hon fattade än mindre än mig.Tydligen står SKP för "frequent flyer" (Alltså inte Pandion) numret efter SKP finns vare sig som eurobonusnummer eller inom M&M tydligen hittapånummer.
Någon fler som råkar ut för detta oangenäma fenomem. eller ännu bättre har en förklaring.
OT aldig hänt när vi checkat in på Lufthansa med SAS som handling agent terminal tre.
 

Abbs

Medlem
Det är inkorrekt inlagd satus, när Lufthansa gruppens system inte får info om vad för status resenären har. Jag får det titt som tätt med Lufthansa och det brukar lösa sig genom att lägga till EBG på nytt online.
 

bankb

Medlem
Checkade just in på en lite tripp till Tyskland imorgon. Som status står SKP, vad betyder det? Jag är EBD. Drömscenariot, men helt osannolikt är ju att SAS skickat på mig ett Pandion men inte hunnit meddela mig än ;) Men tänkte att jag kollar här innan mina förhoppningar växer allt för mycket :)

c8cfcd359eae021cd237355a3c1b74e6.jpg
 

gjohansson

Medlem
Checkade just in på en lite tripp till Tyskland imorgon. Som status står SKP, vad betyder det? Jag är EBD. Drömscenariot, men helt osannolikt är ju att SAS skickat på mig ett Pandion men inte hunnit meddela mig än ;) Men tänkte att jag kollar här innan mina förhoppningar växer allt för mycket :)

c8cfcd359eae021cd237355a3c1b74e6.jpg
Du kan släppa tanken på Pandion iallafall. Sorry
 
Toppen