Senaste nytt

Vad behöver man tänka på om man flyttar till Tyskland och jobbar på et tyskt företag?

NotRyan

Medlem
Ett stort lycka till tillönskas allas vår Doktor. Du kommer att bli saknad hos oss, men vi hoppas i alla fall att du får någon tid över för forumet i alla fall....

Mvh
/NotRyan
 

Dr. Miles

Expert
Nu börjar det att bli OT men för min del räcker det att Opera Browser (på Windows) kör krypterad trafik över företagets nätverk. ;)
 

NyfikenGrau

Medlem
Nu vet inte jag hur företagspolicyn på arbetsplatsen ser ut, men generellt är det i Tyskland en mycket hög tröskel man ska över innan man börjar snoka i andra personers surfvanor. Personlig integritet värderas extremt högt här, ibland för högt kan jag tycka. Många bra reformer och projekt har stoppats i det här landet för att skydda privatsfären in absurdum.
 

Jakob K

Medlem
Jag vill meddela er att min flyttning till Tyskland blir av, under sommaren det här året.
Med tanke på att tyska kontorets internetpolicy, kommer det nog att minska mina inlägg under dagtid drastiskt. (bara via mobilen, tror jag)

Det var en av orsakerna att jag bokade mina resor till Hamburg (Airbusfabriken) och till London (Farnborough) med avios då jag inte visste var jag skulle bo under kommende sommaren.

Kul med jobb i Tyskland. Jag tror verkligen på Tyskland framöver, de har gjort många saker rätt (dock ej Energiewende).

Herr Doktor Senator Miles....?

:)
 
Toppen