Senaste nytt

Vad behöver man tänka på om man flyttar till Tyskland och jobbar på et tyskt företag?

Dr. Miles

Expert
Hamburg flygplats (HAM) kommer att bli min basflygplats framöver så ni som har Star Alliance Gold kan ni besöka terrassen på Lufthansa Senator Lounge och ta en eller flera öl, efter besöket till Hamburg. (BC träff?) :)

Lufthansa Senator Lounge, Hamburg, 01.jpg

En annan tema.
Jag tyckte att det var löjligt att personen från HR sa att det är okej att samla miles till privat konto från tjänstresor och han lät det som om det var en bra förmån. :eek:
 

Agö

Medlem
Grattis och lycka till! Stort tack för ditt otroliga engagemang. Jag hoppas att du slipper flyga med de orangemålade kärrorna till vänster på bilden ;)
 

Lonelyflyer

Medlem
Grattis och lycka till med det nya livet i Deutschland
Feedback är alltid intressant, så berätta gärna framöver om livet i syd
 

Fredrik

Medlem
Har varit i Hamburg många gånger och det är en väldigt trevlig stad. Jag är säker på att du kommer att trivas där.
 

agehall

Medlem
Grattis till jobbet Dr. Miles, men jättetrist för oss!

Internet policies går dock alltid att jobba sig runt med mer eller mindre tekniska lösningar, så jag hoppas vi får se dig här en hel del trots allt.
 
Tillykke med jobbet Dr. Miles! Vi glæder os allerede til at komme til "BusinessClass uofficielt the-træf" i Hamburg til efteråret :)

(Og SAS har jo lige åbnet ny rute ARN-HAM, måske til ære for Doktoren?)
 

palmen

Moderator
Grattis till jobbet!!

Dr. Miles Grattis till jobbet! Tråkigt att vi får se mindre av dig. Du får göra MR's till månadsträffarna eller är det vi som fixar BC-resa till Tyskland? :)

Av erfarenhet så vet jag att Tyskland har gryma julmarknader, får kanske bli en inofficiell träff i Hamburg i början på december. Brukar ju inte bli något på monks i december i alla fall.
 

fcx

Medlem
Vi gratulerar Doktorn och snart ser vi väl Businessklasse.de :p

Om inte annat så får väl ännu fler anledning att hänga med på Hamburgeventet i Augusti
 
Toppen