Senaste nytt

Vad behöver man tänka på om man flyttar till Tyskland och jobbar på et tyskt företag?

NyfikenGrau

Medlem
Ska inte dra tråden alltför långt off-topic, men jag är personligen övertygad om att den mycket konservativa inställningen till t.ex. pengar och den ledande industripositionen är två sidor av samma mynt i både Tyskland och Japan. Å ena sidan långsiktighet, å andra sidan inget risktagande, å ena sidan aldrig vara riktigt nöjd med slutresultatet utan gneta och gno när andra länder givit upp för länge sedan, å andra sidan låg flexibilitet och stela hierarkier osv osv.

Men det kanske är en diskussion för sig ;)
 

Dr. Miles

Expert
Jag vill meddela er att min flyttning till Tyskland blir av, under sommaren det här året.
Med tanke på att tyska kontorets internetpolicy, kommer det nog att minska mina inlägg under dagtid drastiskt. (bara via mobilen, tror jag)

Det var en av orsakerna att jag bokade mina resor till Hamburg (Airbusfabriken) och till London (Farnborough) med avios då jag inte visste var jag skulle bo under kommende sommaren.
 
Jag vill meddela er att min flyttning till Tyskland blir av, under sommaren det här året.
Med tanke på att tyska kontorets internetpolicy, kommer det nog att minska mina inlägg under dagtid drastiskt. (bara via mobilen, tror jag).

Kul att du fått nytt jobb, jättetråkigt att du flyttar längre bort och inte kommer ha samma tid för oss på BusinessClass!!
 

NyfikenGrau

Medlem
Välkommen till Tyskland, bara fråga om det dyker upp oväntade vardagsproblem. Men det går nog kanonbra, kan vara jobbigt i början med öppen kritik men efter ett tag här börjar man uppskatta de raka rören :)

Hoppas du fortfarande får tid över att skriva här!
 

Fredrik

Medlem
Grattis till jobbet! Instämmer också med föregående talare att det är tråkigt att vi får se mindre av dig på dagarna.
 
Toppen