Senaste nytt

Vad använder ni för bagagetag?

Jag kör SAS-taggen, men den är ju förbrukningsvara. Brukar inte hålla så länge, men får ju alltid en uppsättning med varje kreditkort som kommer så har en hög hemma. Däremot har jag alltid en märkning inuti väskan, ifall destinationstaggen(?) som flygbolaget klistrar på skulle försvinna.
 
Min erfarenhet är att dom som jobbar med att transportera mina väskor kanske inte riktigt förstår vad den där bagagetaggen är till för......och isåfall är den onödig.... :rolleyes:

Jag brukar tänka att om tagen från incheckningen har lossnat så hjälper min egna namntag till att snabbt para ihop min väska med mig som passagerare och på så vis kanske den hinner med mitt flyg. Nu vet jag inte om det faktiskt hjälpt mig någon gång för om det är original eller en ny incheckningstag som sitter på min väska vid ankomstbandet har jag ingen aning om.

Själv använder jag bara de små i papper som erbjuds vid incheckningsdisken. Tror inte dom någonsin slitits av utan att jag själv bytt ut dom när de blivit lite för otydliga att läsa.
 
Toppen