Senaste nytt

Vad använda mina poäng till?

Agö

Medlem
Att använda poängen till bonusresa utan voucher eller en upogradering är väl i genomsnitt ungefär lika bra deals, eller vad säger ni?
Det beror väl på vad du betalat för ursprungsbiljetten t.ex. Har du köpt en SAS eko till USA för 11 000 kr T&R och sedan använder 80 k poäng för uppgradering till C blir det ju en ganska dyr resa i jämförelse med om man betalat 100 k poäng + 450 kr för en bonusresa i C till USA.
 

Dr. Miles

Expert
@agehall ursäkta att jag var otydlig; jag menade bara att en bonusresa med voucher ju ger bättre bang for the buck eftersom utväxlingen blir den dubbla. Att använda poängen till bonusresa utan voucher eller en upogradering är väl i genomsnitt ungefär lika bra deals, eller vad säger ni?
För mig är att använda poäng till bonusresa (i Business class / First class) utan voucher fortfarande bättre än uppgradering med poäng eftersom man inte vet om man får uppgradering eller inte.
Dessutom uppgradering kan man göra endast per segment. Bonusresan kan man boka i Business class och/eller i First class hela vägen.

Bonusresor kan man också boka i god tid därför kan man planera sin resa.
 
Toppen