Senaste nytt

Vad önskar du hotell kunde bli bättre på?

Sofia

Medlem
Ja, vet inte varför de verkar helt oförstående varför man lämnar aircond på...

Var förresten på ett intressant hotell vad gäller skylt. Mercure i Milano hade skyltar som det stod "Please disturb" på ena sidan, vafan nu det innebär? Får man ofrivillig väckning 03.00 av städerska eller? :)

Troligen nån sorts språkförbistring. Eller så är det för dom som gillar oväntade besök ;)
 

fcx

Medlem
Is.
Inte svårare än så. Min erfarenhet är att i engelsktalande länder står det en ismaskin på varje våningsplan, men i övriga världen är det klart mycket snålare tillgång. Klart mer användbart än exempelvis badsalt...
 

Dr. Miles

Expert
Brittiska hotell (och hotell i vissa före detta kolonilängder) får sluta med handfatet med två separata vattenkranar (en för het vatten och en för kallt vatten).

T ex som denna.
5723510770_866fa1c3e0_b.jpg

(Foto: waschbecken by Rupert Ganzer on Flickr)

Jag vill inte ha superhet vatten från ena sidan och kallt vatten på andra sidan. Jag vill ha "lagom" varmt vatten från en kran!

Det finns en uppfinning som heter vattenblandare. Hur svårt är det för dem att fatta att vi lever i 21 århundrade?
 
Last edited:

nota bene

Medlem
De brukar inte heller ha någon koll på blandare i duschen i England - även på 5-stjärniga ställen kan du få kallt i vänster del av strålen och varmt i höger del!

Jag har ju bott där några år, och allt i deras rörmokeri är under all kritik, för att inte tala om sunkiga heltäckningsmattor.
 
Alltså kan ingen börja kränga vanliga blandare till det där landet? Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att ha en kran där man kan reglera temperaturen...
 

Valley

Medlem
Brittiska hotell (och hotell i vissa före detta kolonilängder) får sluta med handfatet med två separata vattenkranar (en för het vatten och en för kallt vatten).

T ex som denna.
5723510770_866fa1c3e0_b.jpg

(Foto: waschbecken by Rupert Ganzer on Flickr)

Jag vill inte ha superhet vatten från ena sidan och kallt vatten på andra sidan. Jag vill ha "lagom" varmt vatten från en kran!

Det finns en uppfinning som heter vattenblandare. Hur svårt är det för dem att fatta att vi lever i 21 århundrade?

Är väl tur att man lyckats med "blandare" när det gäller duscharna :D
 

Valley

Medlem
Information.
- Bygger man om och slår igen ex. vis en spa- eller badavdelning kan man tala om det när man bokar.
- Har jag bokat via nätet och där lämnat ifrån mig alla mina personuppgifter. Då vill jag inte skriva det igen när jag checkar in.
- Skriv inte att ni har en spa-avdelning öppen till 23.00 om ni med det menar att man måste säga till innan man skall dit så ni kan slå på bastuarna

Som annan talare skrivit. Kopparnas storlek. Jag vill inte dricka te ur små kaffekoppar. 90% av hotellen gör ingen skillnad på Te eller Kaffe.

Badlakan ! - Är trött på att torka mig med s k badlakan vars storlek i mitt hem är en handduk.

Korkat placerade kontakter för el och ljus. Kan i och för sig ha viss förståelse eftersom behovet när många hotell byggdes inte är detsamma som idag.
 
-Appropå duschblandare; amerikanska dito ogillar jag starkt. Ett enda vred för vatten på/av och värme. Med följden att man enbart kan välja inget vatten alls eller full fräs, där kallvattnet kommer först. Eller för all del andra typer av blandare som inte är termostatblandare vilket får till följd att temperaturen kan variera trots att man inte rör reglagen. T ex om någon granne vrider på varmvattnet så att det blir lägre tryck i varmvattenledningarna.
-Hotellrum som har ac-aggregatet placerat i eller i omedelbar närhet av hotellrummet. Ogillar att behöva välja på att inte kunna sova för att det är för varmt eller att inte kunna sova för att ac:n brummar för högt.
-Hotellrum där duschen är placerad i ett badkar. Ogillar att behöva stå och halka omkring i ett badkar när jag vill duscha.
-När det är en glasskiva eller ännu värre öppet mellan sovrummet och toaletten.
-När laptopen inte går in i saftey boxen. (förresten hade det ju varit underbart med ett eluttag inne i saftey boxen!)
-Och som många skriver; ogillar när det inte finns ett eluttag i närheten av sängen för att kunna ladda mobilen.
 
Toppen