Senaste nytt

Vad önskar du hotell kunde bli bättre på?

JonW

Medlem
Flexiblare tider för in- och utcheckning, speciellt helger.
Längre frukosttider, speciellt helger. ;-)

När det gäller internetdebitering tror jag den kommer att försvinna även på de bättre hotellen.
FInns för mycket connect cards, fria wifi-nät, kontantsimkort, smartphones etc idag för att det ska hålla i längden.
Motivet att affärsfolk gärna betalar kommer inte att hålla, i så fall skulle inte fler o fler flygplatser införa fri wifi.
 

JensE

Medlem
Det här med inkluderad Internet på hotell.
Det borde finnas som krav i "stjärn gradering" vid t.ex 4* och upp i European Hotelstars Unions skala, 4 Diamonds etc etc..
 
Last edited:

JonW

Medlem
Problemet är att det nog strider mot principerna för stjärngraderingen. Man kräver t ex frukost, telefon, tvättservice, restaurang, roomservice etc för att uppnå olika stjärngrader, men aldrig att det måste ingå i alla rumspriser.
 

Gnopps

Medlem
Ytterligare två saker jag kan irritera mig på hotell:

Fönster som inte går att öppna så att jag måste sätta på luftkonditionering för att få luftombyte. Också ur brandsynpunkt vill jag ha en extra flyktväg.

De flesta hotell har fixat nya, flashiga platt-tv men ändå är bilden dålig, ibland till och med urusel och det tar x sekunder innan något händer efter att man tryckt på någon knapp.
 

Dr. Miles

Expert
Fönster som inte går att öppna så att jag måste sätta på luftkonditionering för att få luftombyte. Också ur brandsynpunkt vill jag ha en extra flyktväg.
Några hotell i Sydkorea där jag bodde hade de repsteg i rummet. :)

De flesta hotell har fixat nya, flashiga platt-tv men ändå är bilden dålig, ibland till och med urusel och det tar x sekunder innan något händer efter att man tryckt på någon knapp.
Det beror på kvalitet av själva TV apparaten.
 
Last edited:

cikada

Medlem
Något jag saknat på en del hotell är ett eller några strömuttag som inte stängs ner när man drar ur kortet när jag lämnar rummet. Lämnar gärna laptopen igång om jag går för en promenad en ledig dag och vill inte att den ska självdö.

Om inte korten är av den nyare typen med chips brukar det gå bra med ett visitkort eller ett plastkort i brytaren. Om inte det funkar så kan man använda sig av vägguttaget till kylskåpet, det bryts inte när du drar ut kortet. Men ibland kan de vara svåra att komma åt. Ett klart utvecklingsområde!
 

rvarttinen

Medlem
Just WiFi; om jag väl har loggat in och efter allt krångel fått den att fungera, strulat med telefonen, så kan jag väl få slippa göra om samma procedur nästa dag och nästa ... för att få åtkomst.

Om det finns ett val mellan flera hotell på en plats så brukar jag försöka boka det med bäst gym och helst även pool. Ja, förutom att övriga 'standard' grejor (standard på rummet, läge, rest. o frukost utbud, etc.) finns på plats.

Och, strykjärnen har jag hittils inte behövt använda, tur kanske det... på senare tid har jag börjat använda Eagle Creek Folder för skjortor: Kp Folder - Eagle Creek | Travel Heroes .. funkat bra.
 
Last edited:
Om inte korten är av den nyare typen med chips brukar det gå bra med ett visitkort eller ett plastkort i brytaren. Om inte det funkar så kan man använda sig av vägguttaget till kylskåpet, det bryts inte när du drar ut kortet. Men ibland kan de vara svåra att komma åt. Ett klart utvecklingsområde!

Man kan också begära två nyckelkort till rummet om de har chip i läsaren. :)
 

Gnopps

Medlem
Ytterligare ett irritationsmoment: Små schampooflaskor där det inte går att klämma ut innehållet! Allt för ofta är det designflaskor som inte sviktar alls så att man måste låta schampoot ringa långsamt, långsamt ut. Jag har faktiskt inget emot Scandics upplägg med fasta flaskor så länge innehållet är bra.
 

rob74

Medlem
Återigen detta med vägguttag... Mitt rum på Radisson Blu Saga i Reykjavik har inga som helst eluttag i närheten av sovdelen i rummet. Närmaste är i andra halvan av rummet och det är ett ganska långt rum. Måste alltså be dem om en förlängningssladd, då min egen förlängare är för kort...
Möjligen kanske jag kan krångla in en kabel bakom/i utdragbara lådan för strykjärn mm i skåpet där minibaren också är.
 
Toppen