Senaste nytt

Vad är vitsen med Uber taxi?

LarsM

Medlem
En bit tillbaka i tråden men ändå.
Använder mig av myTaxi i Spanien. Mkt bra tillgång till bilar, tänk bara på att betalningen kräver att du som kund är online i appen när färden avslutas.
 

Dr. Miles

Expert

Agö

Medlem
Teleoperatörer inom EU får inte debitera mer än 0,20 EUR (ca 2 SEK) per 1 MB för dataroaming inom EU (verkställts sedan 2014-JUL-01) därför tror jag att man klarar sig billigt undan även man betalar i appan under roaming i Spanien.

European Union roaming regulations - Wikipedia, the free encyclopedia
Mmm, jag har dock fastprisabonnemang (79 kr/dygn) för surf upp till 500 mb inom EU. Varje gång jag slår på roaming inom EU kostar det således detta minimipris.
 

Samosaguas

Medlem
Jag bumpar denna tråd. Åker till Madrid på lördag dit jag ankommer strax innan midnatt. Då jag inte känner för att ta tunnelbanan så sent så tänkte jag prova på Uber för första gången, i synnerhet då jag har en credit som behöver spenderas. Har någon här erfarenhet av Uber i Madrid och hur snabba är de att dyka upp på flygplatsen? Enligt hemsidan skulle en resa kosta €16, men kan man räkna med några extra kostnader, exempelvis för resa under nattetid, etc?
Uber har för tillfället inga bilar i Madrid. Efter bråk med myndigheterna har de tillfälligt stoppat alla bilar. Om du tar en vanlig taxi från flygplatsen i Madrid är det flat rate på 30 euro som gäller vart du än åker i stan.
 

Moco

Medlem
Åker varje vecka med UberX i England. I London har de ganska fräscha bilar, medan det i t.ex. Manchester mest är gamla taxichaffisar från olika mindre bra bolag, med varierande serviceinställning, som flyttar över till Uber för att tjäna mer pengar, vilket resulterat i en massa skrotbilar med Uber-märkning. Verkar inte vara någon kvalitetskontroll alls. I min mening drar det ner kvalitetsintrycket av Uber.
 

agehall

Medlem
Bara för att man bokar UberX så behöver det inte betyda att det är en sådan som kommer. Det kan mycket väl vara en Uber Black som hämtar. Har hänt mig ett par gånger.
 

Foffer

Medlem
Bara för att man bokar UberX så behöver det inte betyda att det är en sådan som kommer. Det kan mycket väl vara en Uber Black som hämtar. Har hänt mig ett par gånger.

Jag fick veta av en chaufför nyligen att det är ett "straff" för chafförer med lägre betyg. Innan de har jobbat upp sig till en högre nivå igen får de ta körningar lägre än deras nivå på bil. Därför kan man även få Lyx om man beställer Black. Sant eller inte vet jag inte med låter logiskt
 
Toppen