Senaste nytt

Vad är vitsen med Uber taxi?

criced

Ny medlem
Särskilt i länder/städer där det inte finns ett fungerande taxisystem som tex Mexico city är det extremt bra tykcer jag
 
Förbjöds inte Uber att ha sina vanliga bilar i Spanien? Tror det bara finns Uber Pop det vill säga privatbilar för närvarande?
Vill också minnas att det bara finns Uber pop i Spanien. När jag kollade Ubers hemsida nyss så såg det också så ut, Uber Pop verkar vara det enda valbara alternativet.
 

nota bene

Medlem
Jag använder gärna Uber på ställen där jag inte kan taxisystemet, eller UberX i Stockholm för att det är det klart billigaste sättet att åka taxi inne i stan.

Betalningar/kvitton fungerar automatiskt och smart, det är fräscha och moderna bilar, du vet vem chauffören är om du skulle glömma något.

Härom veckan i Moskva måste jag säga att det var väldigt prisvärt då man kunde åka Lexus istället för typ Lada för samma pengar (Att som icke rysktalande västerlänning lyckas pruta på en taxi på gatan är bara möjligt till en viss grad).
 

JWD

Medlem
Jag använder ofta Uber och har nog provat de flesta varianterna. Dock så har jag endast provat POP i Berlin. Och den resan (4km) kostade mig €2.30 från TXL. Samma sträcka tillbaks med en vanlig taxi kostade mig €17. Så hur chaufförerna får ihop det ekonomiskt vet jag inte.
 
Jag missade "Hotel Hoppa'" på Heathrow när jag skulle till Hilton T5. Taxibilarna vägrade köra mig för mindre än £35. Startade Uber appen och hittade en bil precis ovanpå mig - dvs fyra våningar upp på avgångsnivån. Ny Mercedes-Benz E-klass, trevlig chaufför. Körde mig till hotellet för £11.

Har ett par sådana historier som fått mig "trogen".

Överhuvudtaget är det grymt att kunna hoppa in i en taxi varsomhelst i världen och vara trygg över att man inte blir lurad, att man inte behöver lokala kontanter och att man får kvitto. Dom är också angelägna att göra ett bra jobb eftersom man sätter betyg på varje resa.
 

Jonas C

Medlem
Hotel Hoppa är ju rena rånet, när det redan finns gratisbussar på Heahtrow som går förbi hotellen. Visserligen måste man gå 50 meter från gatan till hotellet, men det är nog värt det.
 
  • Gilla
Reactions: fcx

Dr. Miles

Expert
Hotel Hoppa är ju rena rånet, när det redan finns gratisbussar på Heahtrow som går förbi hotellen. Visserligen måste man gå 50 meter från gatan till hotellet, men det är nog värt det.
Inte till Hilton London T5, väl?

En varning gällande anslutningar till T1-2-3 från Hilton T5. Hoppa har slutat köra buss till dessa terminaler. Istället får man åka till T5 och ta Heathrow Express vilket kräver en del tid.
Best connection hotel at London Heathrow | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
 
Jag använder ofta Uber och har nog provat de flesta varianterna. Dock så har jag endast provat POP i Berlin. Och den resan (4km) kostade mig €2.30 från TXL. Samma sträcka tillbaks med en vanlig taxi kostade mig €17. Så hur chaufförerna får ihop det ekonomiskt vet jag inte.

Pratade med en chaufför för någon vecka sedan, han sa att det i princip inte var värt att köra något mindre än Uber Black, annars var det inte lönesamt.
 
Toppen