Senaste nytt

Vad är viktigast på hotellet?

niksal

Medlem
1. Tyst rum
2. Skön säng MED STRÖMUTTAG NÄRA!!!
3. Bra wifi
4. Bra frukost
5. Vettigt prissatt restaurang, alternativt bar med mat

Igen tror jag att vad man tycker är viktigt beror helt på resemönstret. Ovan gäller för mig som reser mest inom Norden.
 

henke12

Medlem
1. Tyst rum
2. Skön säng MED STRÖMUTTAG NÄRA!!!
3. Bra wifi
4. Bra frukost
5. Vettigt prissatt restaurang, alternativt bar med mat

Igen tror jag att vad man tycker är viktigt beror helt på resemönstret. Ovan gäller för mig som reser mest inom Norden.

Helt enig dina prioriteringar !!
 

FF#1

Medlem
Det är svårt att resa i Norden. Det är ont om bra hotell som tillhör kedjor här.
Ja ofta får man ju ta det som erbjuds, på många orter finns ju bra nått eller några hotel och så fort nått "händer" så blir de överbokade.
Har bott ett antal nätter i stuga på camping på tjänsteresa, uppfyller oftast inte speciellt många krav på önskelistan men det är bättre än att bo i tält eller i sova i bilen.
 

Palazzi

Medlem
1.Rent o snyggt
Viktigast utan tvekan. Tror de hintar hur man sköter hygien vid frukost mm också...

2.Centralt
Jag går inte i onödan, och buss mm gillar jag inte att krångla med.

3.Skön/Bred säng
Reser oftast själv, men en sliten rygg (av idrott) gör att jag måste sova i lite udda ställningar. Då kan jag inte ha en smal säng, tyvärr..

4.Frukost
Inget måste, men trevligt. Helst en stor buffé... Annars finns det ju ofta ett fik i närheten som serverar frukost.

5. Badkar
Lite svag för badkar på semestern, trots att jag rivit ut mitt eget hemma...
 

FrontX

Medlem
I princip alla anser att Wi-fi (helst gratis) är bland det viktigaste när man bor på hotell. Men gå tillbaka 5-10 år, då var inte wi-fi alls självklart på alla hotell, hade man tur så fanns det telia homerun för 250:- för 12timmar liksom eller uppkoppling via kabel:D. Hur klarade man av att bo på hotell då och på 80 & 90-talet när internet knappt fanns?. Det beror ju självklart på om man bor privat eller i tjänsten. Att gå bananas för att internet inte funkar på charterhotellet på Mallorca har jag aldrig förstått. Man är väl där på semester? Betalar man för en dyr semesterresa för att sitta nersjunken i sin ipad eller dator?., fine om det kanske inte funkar på Scandic i Malmö när du är på en viktig jobbresa och måste göra klart arbetet. Men ändå. Hur fasen klarade man av det förr? :eek:.
För mig är sköna sängar, bra restaurang och frukost, smidig parkering i förekommande fall och professionell men ändå mänsklig personal viktigt, alltså inte robotreceptionisten som ser varje gäst som en precis likadan, eller som blir helt förskräckt om man råkar fråga något som är utanför deras "mall".
 

thh

Medlem
I princip alla anser att Wi-fi (helst gratis) är bland det viktigaste när man bor på hotell. Men gå tillbaka 5-10 år, då var inte wi-fi alls självklart på alla hotell, hade man tur så fanns det telia homerun för 250:- för 12timmar liksom eller uppkoppling via kabel:D. Hur klarade man av att bo på hotell då och på 80 & 90-talet när internet knappt fanns?. Det beror ju självklart på om man bor privat eller i tjänsten. Att gå bananas för att internet inte funkar på charterhotellet på Mallorca har jag aldrig förstått. Man är väl där på semester? Betalar man för en dyr semesterresa för att sitta nersjunken i sin ipad eller dator?., fine om det kanske inte funkar på Scandic i Malmö när du är på en viktig jobbresa och måste göra klart arbetet. Men ändå. Hur fasen klarade man av det förr? :eek:.
För mig är sköna sängar, bra restaurang och frukost, smidig parkering i förekommande fall och professionell men ändå mänsklig personal viktigt, alltså inte robotreceptionisten som ser varje gäst som en precis likadan, eller som blir helt förskräckt om man råkar fråga något som är utanför deras "mall".

Det handlar nog framförallt om att VIng Resort Kreta inte är det hotell forumets medlemmar oftast besöker, och många inte bor på hotell bara för sin semester utan förväntas kunna ha kontakt med kontoret också.
 
Toppen