Senaste nytt

Vad är viktigast när du flyger ?

Vad är viktigast när du flyger ?

  • Den totala tidsåtgången "dörr-till-dörr" är det viktigaste

    Votes: 8 21,6%
  • Det totala priset "dörr-till-dörr" är det viktigaste

    Votes: 10 27,0%
  • Den största FFP (Frequent Flyer Program) intjäningen är det viktigaste

    Votes: 3 8,1%
  • Den bästa servicen är det viktigaste

    Votes: 16 43,2%

  • Total voters
    37
Hmmm... Brukar väga in alla faktorer vid val av biljett. Men om jag tänker: varför flyger jag SAS till Paris istället för Ryanair då blir valet enkelt, 4:an :)
 

henrikg

Medlem
4:a för mig.

Men jag skulle säga att även följande spelar in:

a) Flygbolag (har jag åkt det innan? Roligt att logga nya bolag)
b) Flygplanstyp (samma här)
c) vilken flygplats(dito)
 

Palazzi

Medlem
Valde länge mellan nr.1 och nr.4.. Kom fram till att kort tid är viktigt för mig inom Europa, medan servicen är primär på long haul. Därmed inte sagt att jag nöjer mig med skitservice inom Europa...

Priset är viktigt, men jag tycker att jag oftast bruka hitta bra kombinationer för rimliga pengar - väljer inte bort alternativ för 200-300SEK mer/enkel väg.

Poängintjäningen bryr jag mig inte värst mycket om alls - så länge jag behåller status är jag nöjd. Oftast är intjäningen genom resande marginell gentemot det man tjänar på kreditkort. Sen ska man inte förringa att det, med rätt FFP, är mer ekonomiskt att köpa poäng.

Enades om att servicen är viktigast generellt, om det inte handlar om ohyggligt dåliga tider som motpol. Exempelvis är ARN-ZRH-FCO vs ARN-FCO inte en enorm tidsförlust (normalt iaf).
 

henrik l

Medlem
Lurig den här. Men kom fram till att det måste vara 4:an i kombination med 2 och 3. Väljer alltid BA på long haul eftersom jag då kan välja eco+, bra pris i relation till komfort och ger även schysst med Avios och TP, som i sin tur ger status, som i sin tur ger extra bagae och loungetillgång = bättre service.
 

Lindberg

Medlem
Benplats är det jag prioriterar först och resten som följer med i det konceptet är bara en bonus :), Blir därav No4.
 
Toppen