Senaste nytt

Vad är viktigast för er i en lounge?

sweflyer

Medlem
Jag söker framför allt lugnet. Finns det något mättande att äta är det inte fel heller.
Givetvis uppskattar jag bra utbud av tilltugg, tidningar, vin, sprit etc också
 

Glenn123

Medlem
Är viktigt att kunna skita ur sig ordentligt innan eller efter en lång flight. Gärna handikappanpassat med sådana armstöd för bästa grepp. Värsta sorten är bås då man ofta tvingas hålla igen lite.
 

Unicornone

Medlem
En skön fåtölj jag kan slumra till i (särskilt om jag flugit longhaul i monkey) de flesta fåtöljerna är förjäkla hårda tycker jag.
Dusch efter longhaul
Lugn, komma bort från stimmet i terminalen. Här var ju Doha executiveterminal en flopp innan flytten för mycket folk på för liten yta vid peak. Vet inte hur det är nu.
Gärna något roligare än Jack o Johnny röd...
 
  • Gilla
Reactions: drW

flum

Medlem
Jag har funderat ett tag på vad som är viktigt för mig i loungen. Skulle säga att det varierar med omständigheterna, men det jag alltid värdesätter högt är möjlighet till dusch i samband med longhaul. Mat har jag sedan länge gett upp hoppet om i de flesta lounger, i bästa fall blir man iaf mätt, men gott är det sällan. Sprit kan vara trevligt ibland, men med tiden så blir det mindre och mindre viktigt i allmänhet. (Vid speciella tillfällen är det dock trevligt!)
Tillgång på cigarrer?
 

Senator

Moderator
När man har harvat runt i lounger i 15 år, trodde jag inte det var så intressant längre tills jag fick mitt BAEC Gold och jag upptäckte Galleries First i London (LHR T5). För mig är "The Champagne Bar" den perfekta lounge:
Lugnt och stilla med möjlighet att jobba
Table-side orders om jag vill, eller så kan jag hämta mat om jag vill
Access till dusch och toalett om det behövs
Fri access till skumpa

Jag tänker på Champagne Bar mer ur en hemresa till Stockholm en torsdag eller fredag kväll. Ett lugnt ställe där jag kan varva ner på vägen hem...
 
Eftersom många av mina flyg infaller på sen eftermiddag/kväll är detta viktigt:
1. Lugnet
2. Ett bra matutbud
3. Möjlighet att jobba (inkl. stabil wifi och el-uttag)

Att det ska vara fräsht och undanplockat förefaller som obligatoriskt.
Vid ankomst eller transfer efter longhaul vid tidig morgon instämmer jag med att en dusch i dessa lägen är oslagbart.
 
Toppen