Vad är skillnaden mellan marketed, operated och codeshare business class biljetter?

Diskussion i 'Oneworld' startad av ACervin, 1 Februari 2013.

1. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det här är något som jag tycker är rörigt. Här är ett försök från Australian Business Traveller att förklara skillnaden mellan marketed, operated and codeshare när det gäller businessclass biljetter. Hur det påverkar poäng och lounge access. Som exempel används Qantas, Cathay Pacific, Finnair, Emirates och Air China. Jag tyckte det gav mig lite bättre grepp om hur det fungerar. Eller möjligen, mer förvirrad fast på ett högre plan.

How "marketed & operated" flights affect your frequent flyer points - Flights | hotels | frequent flyer | business class - Australian Business Traveller

2. Peter65

Peter65 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Väldigt intressant artikel.

3. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, den nya mikro-alliansen mellan QF och EK ställer ju verkligen till lite sådana här problem om man vill utnyttja alliansförmåner, även om det i grunden är ganska logiskt. Flyg med någon i alliansen—få förmåner. Dags att damma av BC.se:s huvudregel: Boka inte codeshare. :rolleyes:

1 person likes this.
  4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Just när man börjar råka ut för codeshares är min största anledning att börja blanda in riktiga resebyråer, så att man kan styra lite mer exakt vad en flight bokas som.

5. Swisser

Swisser Medlem

Bra artikel ACervin!

Klart komplicerat och inte så lätt att hålla reda på alla dessa superviktiga detaljer för att optimera sitt poängsamlande.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!