Senaste nytt

Vad är rimligt att begära i kompensation

Kebalibre

Medlem
Stor skillnad på 3000 och 40 000 ju!
Har dom någon annan status än dig? Borde väl kanske inte spela någon roll om man är EBB/EBS/EBG/EBD/EBP
Alla 3 har EBG. Jag har ifrågasatt och argumenterat men de valde att stänga ärendet istället för att bemöta, enklast så.
 

dino_81

Medlem
Även om jag tycker att 40,000 (20,000 per tur) låter lite väl i överkant för avsaknaden av utlovat wi-fi så bör väl ändå SAS kunna vägleda sin kundtjänst med någon form av tariffer när det gäller kompensation?

Som det är nu är det ju löjeväckande stor skillnad i kompensation för samma typ av problem.
 

RickardG

Medlem
Även om jag tycker att 40,000 (20,000 per tur) låter lite väl i överkant för avsaknaden av utlovat wi-fi så bör väl ändå SAS kunna vägleda sin kundtjänst med någon form av tariffer när det gäller kompensation?

Som det är nu är det ju löjeväckande stor skillnad i kompensation för samma typ av problem.
Att antalet poäng i kompensation varierar för samma typ av problem under liknande omständigheter är en märklighet, att det inte finns en relation mellan beloppet på ett presentkort och ett visst antal poäng är en annan märklighet.
 
Även om jag tycker att 40,000 (20,000 per tur) låter lite väl i överkant för avsaknaden av utlovat wi-fi så bör väl ändå SAS kunna vägleda sin kundtjänst med någon form av tariffer när det gäller kompensation?

Som det är nu är det ju löjeväckande stor skillnad i kompensation för samma typ av problem.

I det här fallet uppgraderade vi alla tre hemresan för 40.000 poäng, SAS sa sen att två av oss felaktigt hade fått tillbaka 40.000 poäng men bestämmer sig för att ersätta "rätt" mot den tredje.

Kan även nämna att en av oss fick tillbaka poängen direkt medans jag fick vänta 2-3 veckor mellan beslut och återbetalning där SAS verkade insett sitt misstag men redan lovat mig kompensationen
 

Kimmen00

Medlem
Fick själv 20000 p för icke existerande wifi hem från Hong Kong till Arlanda när vi flög under sportlovet.
 

JSQ

Medlem
När vi flög hem med SK936 så fungerade inte FruBrandtens massagefunktion ordentligt och mina hörlurar sprakade. Jag mailade till SAS och påpekade att det inte var någon fara då jag till och med hade laddat ner offline film på ViaPlay med egna hörlurar, utan ville bara påpeka så de kan fixa inför framtida flygningar.

Hade precis samma problem (+ lite till) med min stol när jag flög hem med SK904 tidigare i april. Fick inget erbjudande om kompensation efter skrivit in dom utan dom tackade bara för synpunkterna... :(
 

JSQ

Medlem
Hade precis samma problem (+ lite till) med min stol när jag flög hem med SK904 tidigare i april. Fick inget erbjudande om kompensation efter skrivit in dom utan dom tackade bara för synpunkterna... :(

Skrev tillbaka och frågade varför jag inte fick något erbjudande om kompensation och fick ett svar idag där dom gett mig 10 000 extrapoäng.
 
Toppen