Senaste nytt

Vad är rimligt att begära i kompensation

Canadien

Medlem
Jag kan tycka att det är lite snålt.
Själv hade jag problem med skärmen sist jag flög. Eller så stod det en osynlig kines och ville ändra till hemspråk hela tiden. Oklart :)
Hursomhelst, det gav 8000 poäng.

Kan tycka att du hade mer än 2000 poäng mer problem än mig..

8k EB-poäng verkar vara standard för kompensation för osynlig kines i Business. Har oxo fått den summan.
 

BOTL

Medlem
Tror ni inte att ersättning är starkt influerad av hur "bra" kund man är? Ju mer du flyger ju större vikt ersättaren lägger på att göra dig nöjd?
 

agehall

Medlem
Tror ni inte att ersättning är starkt influerad av hur "bra" kund man är? Ju mer du flyger ju större vikt ersättaren lägger på att göra dig nöjd?
Ganska säker på att det inte är så. Jag har aldrig flugit speciellt mycket med SAS och har ändå fått rätt rejäla ersättningar när jag råkat ut för ganska enkla problem.
 

falling

Medlem
Fick mail från Air Canada idag som beklagar att IFE inte fungerade som det skulle på flygningen mellan Montreal och Toronto.. Problemet var att skärmen inte kunde stå i upprätt läge samt att USB porten inte laddade mobilen.

Fick 3000 Eurobonuspoäng för besväret och en önskan om att snart ses ombord igen.
Var så säker på det Air Canada! :)
Vi råkade ut för samma sak och fick fylla i en kompensationblankett ombord. Fyllde i våra EB nummer. Fick bara svar att de kunde ge poäng till aeroplan, fick istället vars en voucher på 150 CAD. Orkade inte gnälla, gav bort dom till en släkting i Kanada som åtminstone kunde han lite glädje av det hela.
 

Brandten

Medlem
Delar Air Canada ut Eurobonus-poäng som kompensation? Det var som tusan :)
upload_2017-1-17_15-27-21.png


:cool:
 

Norrort

Medlem
Hoppar in i den här tråden.

Flög (ARN-)CPH-NRT i Plus nu i januari. Wi-fit funkade kanske under en femtedel av resan dit, och inte alls på vägen hem.

Mailade igår och blev erbjuden 2000p. Tyckte det var i snålaste laget. Och jag tycker det är ännu snålare efter att ha skummat igenom denna tråd... Svarade dem i förmiddags och bett dem motivera varför det inte är värt mer. Återstår att se vad dem svarar.

Jag är bara EBS men verkar lite oklart om det har någon betydelse. Min gissning är att det har betydelse.
 

pswe

Medlem
Hoppar in i den här tråden.

Flög (ARN-)CPH-NRT i Plus nu i januari. Wi-fit funkade kanske under en femtedel av resan dit, och inte alls på vägen hem.

Mailade igår och blev erbjuden 2000p. Tyckte det var i snålaste laget. Och jag tycker det är ännu snålare efter att ha skummat igenom denna tråd... Svarade dem i förmiddags och bett dem motivera varför det inte är värt mer. Återstår att se vad dem svarar.

Jag är bara EBS men verkar lite oklart om det har någon betydelse. Min gissning är att det har betydelse.
Tror flygväg påverkar mer än status, ju längre norrut som i ditt fall, eller över Kina blir det av olika anledningar sämre täckning.
 
Toppen