Senaste nytt

Vad är rimligt att begära i kompensation

FF#1

Medlem
Nu har det gått över 2 veckor, känner mig blås på både poäng och vouchers...
ska nog lugna mig några dagar till värsta oredan på SAS kundtjänst är över men jag blir lite putt att
de lovar en massa men inget händer. ( har förvisso inte fått mitt EB kort och smartpass ännu som jag beställde i början av april... så jag har kanske för höga förväntningar)
 

Lukas S

Medlem
På en nyligen avslutad resa till/från USA hade jag ett helt gäng problem. På vägen dit fungerande varken skärmen eller bordet, på vägen hem fungerande inte heller skärmen och stolen bråkade dessutom rejält och vägrade fällas helt platt. Åkte i business. Det som irriterade mig lite extra var att felen redan kändes till av SAS för allt var märkt med "INOP"-dekaler innan avgång. Klagade efter resan och fick nu svar om 10 000 poäng i ersättning. Jag tycker iofs att 10 000 poäng är en helt OK ersättning men givet att det var så många fel på båda flighterna hade jag nästan väntat mig lite mer. Är det värt att svara och klaga mer eller är det helt lönnlöst?
 
På en nyligen avslutad resa till/från USA hade jag ett helt gäng problem. På vägen dit fungerande varken skärmen eller bordet, på vägen hem fungerande inte heller skärmen och stolen bråkade dessutom rejält och vägrade fällas helt platt. Åkte i business. Det som irriterade mig lite extra var att felen redan kändes till av SAS för allt var märkt med "INOP"-dekaler innan avgång. Klagade efter resan och fick nu svar om 10 000 poäng i ersättning. Jag tycker iofs att 10 000 poäng är en helt OK ersättning men givet att det var så många fel på båda flighterna hade jag nästan väntat mig lite mer. Är det värt att svara och klaga mer eller är det helt lönnlöst?

Jag kan tycka att det är lite snålt.
Själv hade jag problem med skärmen sist jag flög. Eller så stod det en osynlig kines och ville ändra till hemspråk hela tiden. Oklart :)
Hursomhelst, det gav 8000 poäng.

Kan tycka att du hade mer än 2000 poäng mer problem än mig..
 

Lukas S

Medlem
Jag kan tycka att det är lite snålt.
Själv hade jag problem med skärmen sist jag flög. Eller så stod det en osynlig kines och ville ändra till hemspråk hela tiden. Oklart :)
Hursomhelst, det gav 8000 poäng.

Kan tycka att du hade mer än 2000 poäng mer problem än mig..

Tack! Testar att svara och hör vad de säger. Blir en mycket nöjd kund om de höjer ersättningen lite.
 

stensth

Medlem
Dom senaste resorna har jag bara återgivit hur jag har upplevt själva resan och det har varit olika ersättningar var gång.
OBS, jag har inte krävt någon ersättning men alltid fått någon typ av ersättning som tack för att jag är en frekvent resenär (Diamant)
 

JSQ

Medlem
På en nyligen avslutad resa till/från USA hade jag ett helt gäng problem. På vägen dit fungerande varken skärmen eller bordet, på vägen hem fungerande inte heller skärmen och stolen bråkade dessutom rejält och vägrade fällas helt platt. Åkte i business. Det som irriterade mig lite extra var att felen redan kändes till av SAS för allt var märkt med "INOP"-dekaler innan avgång. Klagade efter resan och fick nu svar om 10 000 poäng i ersättning. Jag tycker iofs att 10 000 poäng är en helt OK ersättning men givet att det var så många fel på båda flighterna hade jag nästan väntat mig lite mer. Är det värt att svara och klaga mer eller är det helt lönnlöst?

Hade i våras problem med stolen på en hemresa från USA och efter att jag återkopplat min feedback till SAS så fick jag 10 000 poäng så jag tycker att du borde få mer i och med att du haft problem på båda flighterna och med lite mer än bara stolen...
 

KristinS

Medlem
Jag flög ORD-ARN igår och åkte i SAS Go (snål som jag är). Har dock Guldkort och då ska Wifi vara gratis. Detta fungerade dock inte när jag försökte logga på, och jag bad flygvärdinnan som serverade middag om hjälp. Hon bemötte mig otroligt snorkigt och struntade i att hjälpa mig (dvs jag blev utan Wifi hela resan).

Kan jag kräva SAS på kompensation för detta? Att Wifi krånglar må vara en sak men det usla bemötandet gjorde mig oerhört irriterad.
 

Kimmen00

Medlem
Jag flög ORD-ARN igår och åkte i SAS Go (snål som jag är). Har dock Guldkort och då ska Wifi vara gratis. Detta fungerade dock inte när jag försökte logga på, och jag bad flygvärdinnan som serverade middag om hjälp. Hon bemötte mig otroligt snorkigt och struntade i att hjälpa mig (dvs jag blev utan Wifi hela resan).

Kan jag kräva SAS på kompensation för detta? Att Wifi krånglar må vara en sak men det usla bemötandet gjorde mig oerhört irriterad.

Bara skriva bittra klagomål!
 

palmen

Moderator
Jag flög ORD-ARN igår och åkte i SAS Go (snål som jag är). Har dock Guldkort och då ska Wifi vara gratis. Detta fungerade dock inte när jag försökte logga på, och jag bad flygvärdinnan som serverade middag om hjälp. Hon bemötte mig otroligt snorkigt och struntade i att hjälpa mig (dvs jag blev utan Wifi hela resan).

Kan jag kräva SAS på kompensation för detta? Att Wifi krånglar må vara en sak men det usla bemötandet gjorde mig oerhört irriterad.
Kan ha varit så att wifi var ur funktion så att det inte hade hjälpt. Det försvarar dock inte ett dåligt bemötande från crew ombord.
Det går att få några poäng för icke fungerande wifi ombord, huruvida man kan få poäng för dåligt bemötande låter jag vara osagt. Jag skulle skicka in ett klagomål till SAS på detta att du behövde hjälp att få igång wifi men sedan lägga vikten på det dåliga bemötandet du fick.
Enligt mig är det 100 ggr värre med dåligt bemötande från crew än att wifi inte fungerar. Det är deras jobb att ge service och jag förväntar mig att servicen ska vara bra och får aldrig vara dålig.
 
Toppen