Senaste nytt

Vad är en långlinje med SAS ?

AABack2ARN

Medlem
Liksom Köpenhamn - Tel Aviv (även om Israel är med i Eurovision Song Contest - men det var ju å andra sidan Australien också förra året). ;)

Har IATA möjligtvis någon defintion?
 

ARNBER

Medlem
Problemet kvarstår att SAS har inte beställt fler flygplan som skulle behövas för att öppna nya linjer till Seoul eller China. Tror man att dom kan vänta tills 2019 när första A350 kommer. Sen är du ju frågan vad kommer hända med Arlanda när pre-clearance träda i kraft. Jag hoppas att SAS kan upprepa Finnairs modell och synka linjer till Europa bättre
 

ARNBER

Medlem
Problemet kvarstår att SAS har inte beställt fler flygplan som skulle behövas för att öppna nya linjer till Seoul eller China. Tror man att dom kan vänta tills 2019 när första A350 kommer. Sen är du ju frågan vad kommer hända med Arlanda när pre-clearance träda i kraft. Jag hoppas att SAS kan upprepa Finnairs modell och synka linjer till Europa bättre

So sorry fel tråd såklart, sånt händer nåt man skriva nåt precis innan man somna in.
 

NyfikenGrau

Medlem
Intressant tråd, men vad exakt kan man förvänta sig i SAS Plus på flygen till Las Palmas då? Flugit mycket Plus men bara på shorthaul, max 1h30. Blockat mittsäte ingår väl inte som det verkar, även om jag förutsätter att de fyller upp Go helt innan de börjar tilldela mittsäten i Plus - är benutrymmet bättre på Plus? Har faktiskt aldrig reflekterat över det...
Vill minnas att jag läst om varm mat i Plus på sträckor över 2 timmar, men aldrig flugit så långt, stämmer det?
Och vad går ett blockat mittsäte loss på om man vill ha det?
 

Agö

Medlem
Blockat mittsäte ingår väl inte som det verkar, även om jag förutsätter att de fyller upp Go helt innan de börjar tilldela mittsäten i Plus - är benutrymmet bättre på Plus?
Det ska du verkligen inte förutsätta. Och nej, benutrymmet är inte bättre i Plus, däremot kan enskilda rader vara bättre eller sämre som på alla flygplan.

Vill minnas att jag läst om varm mat i Plus på sträckor över 2 timmar, men aldrig flugit så långt, stämmer det?
Hahaha, nej. Beroende på när du åker får du frukost, sallad/sandwich/pizzaslice, evening meal. Det enda som kan anses vara varmt där är pizzan som värms upp.

Här har du menyn.

SAS

Och vad går ett blockat mittsäte loss på om man vill ha det?
All info finns på SAS hemsida (finns också en tråd här).

Extra sittplats
Om du behöver ett extra säte
för att sitta bekvämare eller av medicinska skäl
så kan du boka en extra ledig sittplats intill din egen.

  • Beställ den extra sittplatsen samtidigt som du bokar din resa, antingen via resebyrå eller SAS Customer Contact Center.
  • Priser
SAS Go: Lägsta tillgängliga pris i din bokade serviceklass, exklusive skatter och avgifter.

SAS Plus: 1000SEK/sträcka (inrikes) och 1500SEK/sträcka (Skandinavien/Europa)

  • När du bokar en extra sittplats:
    - Checka in på flygplatsen istället för på internet.
    - Den extra sittplatsen är till för ökad komfort och får inte användas för att
    transportera extrabagage.
1500 kronor kostar det alltså för dig i Plus.
 

NyfikenGrau

Medlem
Stort tack, Agö! Vet i 17 vad jag fick det med varm mat ifrån, tyckte mig ha läst det i diskussioner här. Nåja, SAS Plus är åndå makalöst mycket bättre än de flesta alternativ vad gäller flyg just till Kanarieöarna, så det får det bli. Seatblock ligger precis på gränsen prismässigt för mig, får se hur jag gör.
 
Toppen