Senaste nytt

Vad är en långlinje med SAS ?

erc

Medlem
LF serverade varma koppen soppa när det nu var, måste ha varit senaste 1992 för från 1993 blev de samman slagna med SAS
Låter bekant. Flög ibland flera gånger dagligen KSD-ARN i början av nittiotalet då jag ombesörjde transfer av envägshyrda Europcarhyrbilar. Minns att komforten ökade när F28 byttes ut mot 737-500... Kaffe. Och, ja, varma koppen-soppa. Misstänker att jag missade många EB-poäng som omedveten snorvalp.
 

ulagun

Medlem
Jösses,
Verkar som att BC kan starta en nostalgi tråd.
Jobbade flera år med inflight service för Scanair på 70-talet. Inklusive TSA, som var väldigt kinkiga med serviceupplägg. de skulle vända sig i sina gravar om de fick uppleva service o/b uppläggen idag. Får fortfarande en tår i ögat när jag ser någon 727.a nu som fraktmaskin på udda flygplatser.
Transairs hette väl DDA DDB och DDC.
 

Whiskey

Medlem
Minns en flygning i F28 Waw - Cph i slutet av 80-talet. Februari, storm och kvällsflygning. Blev seatad i cockpit och den danske kaptenen hade bilhandskar, bak- och framvänd keps och hann röka större delen av ett paket röda Prince innan inflygningen till Cph.
 
Minns en flygning i F28 Waw - Cph i slutet av 80-talet. Februari, storm och kvällsflygning. Blev seatad i cockpit och den danske kaptenen hade bilhandskar, bak- och framvänd keps och hann röka större delen av ett paket röda Prince innan inflygningen till Cph.

Bra, då fick vi svaret på vad en långlinje är. det är den tid det tar för piloten att röka ett paket cigaretter. ;)

Eller är det det som är kortdistans, för han måste landa och köpa nya. :rolleyes:
 
Toppen