Senaste nytt

Vad är en acceptabel väntetid i chatten?

Alexis

Medlem
Att komma fram till SAS kundservice via deras chatt tar ofta lång tid. Vad tycker du vore en acceptabel väntetid på att få komma fram till kundservice via chatt?
 

Mr_H

Medlem
Utan att direkt svara på din fråga så tycker jag att det största problemet med kundservice, oavsett om det är via telefon eller chatt, är när man inte får reda på hur många som står på kö innan en själv. Jag kan tänka mig att vänta någorlunda länge, men det är oerhört frustrerande när man inte har någon aning om huruvida det är 5 eller 50 minuter. Om man inte får reda på någon köplats så förväntar jag mig att komma fram mer eller mindre omgående. När jag chattat med SAS har jag väl väntat runt 20-25 minuter som längst tror jag.
 

igelkotten

Medlem
Drygaste med SAS chatt är ju att den kickar ut mig hela tiden... så jag har slutat att använda den helt. Tidigare, när det fungerade, fick jag vänta allt mellan 5 till 30 minuter, dock fick jag aldrig veta i förväg hur lång tid det skulle ta.
 

AtleFlyg

Medlem
På SAS chatt får man se vilken tur man har i kön. Iaf igår. Hade plats 31 och det tog ca 25 min.

Hellre chattkö än telefonkö. Slänger upp kön på andra skärmen och kan arbeta medan jag köar och prata i telefon med mera. Mycket drygare med telefonkö pö 25 min
 
Utan att direkt svara på din fråga så tycker jag att det största problemet med kundservice, oavsett om det är via telefon eller chatt, är när man inte får reda på hur många som står på kö innan en själv. Jag kan tänka mig att vänta någorlunda länge, men det är oerhört frustrerande när man inte har någon aning om huruvida det är 5 eller 50 minuter. Om man inte får reda på någon köplats så förväntar jag mig att komma fram mer eller mindre omgående. När jag chattat med SAS har jag väl väntat runt 20-25 minuter som längst tror jag.
Det är väl egentligen inte så intressant hur många som står innan en i kö, utan hur lång tid det tar. Antal före i kön utan att veta antal agenter är ganska värdelös information. Är det bara en agent eller tio agenter gör ju väldigt mycket på tiden.

Som svar på frågan så skulle jag säga max fem minuter. Med tanke på att en agent har många chattar samtidigt så är det en rimlig tid.
 

fcx

Medlem
Det är väl egentligen inte så intressant hur många som står innan en i kö, utan hur lång tid det tar. Antal före i kön utan att veta antal agenter är ganska värdelös information. Är det bara en agent eller tio agenter gör ju väldigt mycket på tiden.

Som svar på frågan så skulle jag säga max fem minuter. Med tanke på att en agent har många chattar samtidigt så är det en rimlig tid.

Jo, ser man hur många som är före så ser man ju hur snabbt det räknar ner också.
 
Toppen