Senaste nytt

Vad är egentligen serveringen i Plus på shorthaul?

KNA

Medlem
Inrikes Sverige häromdagen 21.00 flygning , 2 små korvskivor med couscous var det som levererades 20160525_220424.jpg
 

malmokalle

Medlem
På SK 116 MMX-ARN idag var det först en frech bite och sedan, vad jag kunde bedöma, fullt sortiment från vagnen. SAS levererar :cool:.
 
Last edited:

TasselT

Medlem
SK2081 UME-GOT idag. Jag och en till i SAS Plus. Ca 80 i Go i en 737-600.
Fick välja mellan flera olika Fresh Bites men ville hellre ha tunnbrödsrullen med skinka. "Hur många vill du ha" frågade cc då och jag tog 2. Sedan en öl. "Mikkeller eller Falcon?" blev frågan. När jag tvekade fick jag erbjudandet att ta en varje men valde bara Falcon. Chips fick jag av bara farten.
Senare under flygningen frågade cc åter om jag ville ha några (just det, jag kunde fått flera) Fresh Bites också, men jag var mätt och avstod faktiskt.
Mycket generös och trevlig cc måste jag säga.
 
SK2081 UME-GOT idag. Jag och en till i SAS Plus. Ca 80 i Go i en 737-600.
Fick välja mellan flera olika Fresh Bites men ville hellre ha tunnbrödsrullen med skinka. "Hur många vill du ha" frågade cc då och jag tog 2. Sedan en öl. "Mikkeller eller Falcon?" blev frågan. När jag tvekade fick jag erbjudandet att ta en varje men valde bara Falcon. Chips fick jag av bara farten.
Senare under flygningen frågade cc åter om jag ville ha några (just det, jag kunde fått flera) Fresh Bites också, men jag var mätt och avstod faktiskt.
Mycket generös och trevlig cc måste jag säga.
Låter perfekt. Då var det ingen CC från Thomas Cook på din flight, skönt att veta att SAS fortfarande har några egna CC.
 

Mr Basic

Medlem
Flög ToR SVO/LHR/SDL i plus för ett tag sedan och jag fick känslan att det verkar vara väldigt personligt(hos CC) om det "knorras" eller inte. Jag bytte vid två tillfällen ut sallad mot pizza-bit utan problem. När jag bad om Anton Bergh-choklad fick jag vid ett tillfälle en "på nåder", vid ett annat fick jag tre stycken. :rolleyes: Mao, känns ibland lite godtyckligt vad man får och inte får samt hur CC reagerar då man vill beställa fritt.
 

011430121

Medlem
Idag på SK1420 som flyger mellan CPH-ARN så var det Polarrulle till alla i PLUS vi fick välja mellan ost eller kalkon, valet var självklart ost för min del, vid annonseringen så pursern att i GO så kostar polarrullen med en kopp kaffe eller te endast 35 kr. Talade med pursern om polarrullen och hon sa att hon har ofta skrivit rapporter om att polarrullen tar slut och passagerarna vill ha dessa även på eftermiddags och kvällsflygningarna. dessa är ju succé sa hon!
 

Agö

Medlem
Idag på SK1420 som flyger mellan CPH-ARN så var det Polarrulle till alla i PLUS vi fick välja mellan ost eller kalkon, valet var självklart ost för min del, vid annonseringen så pursern att i GO så kostar polarrullen med en kopp kaffe eller te endast 35 kr. Talade med pursern om polarrullen och hon sa att hon har ofta skrivit rapporter om att polarrullen tar slut och passagerarna vill ha dessa även på eftermiddags och kvällsflygningarna. dessa är ju succé sa hon!
Kalkon?
 
Toppen