Senaste nytt

Vad är egentligen serveringen i Plus på shorthaul?

trekker

Medlem
Nar jag akte med familjen forra manaden var det fritt val som galled, dock har dom tyvarr verkat sluta med pizza som var en bra grej for barnen. Vi fick en salad, ena barnet valde en macka istallet och sen bestallde vi in lite chips och choklad. Inga problem, men som sagt det beror ju mycket pa personal. OT, pa inrikesbenet I minus bestallde jag en flaska selected rodvin, cabin crew hade ingen aning om vilken som var selected so jag fick valja vilken jag ville ha och betala for den vanliga.
 

malmokalle

Medlem
. Dessutom är utbudet av drinks också mycket större roll Europa (long drinks till exempel)

Longdrinks i Plus?

Har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas. På sin höjd får man en burk Tonic och en flaska Gin. Är crew på gott humör så slinker det ned en citronskiva i isen.

upload_2016-5-26_9-56-56.png
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: fcx

jsn

Medlem
Med tanke på diskussionerna om Smootihe (som verkar löst sig nu) och om polarklämman så undrar jag vad serveringen i Plus egentligen *ska* vara just nu. Är det inte längre så att resenärer i Plus får välja fritt från sortimentet?

Jo, men är det verkligen vad som gäller fortfarande?

Men fick du välja fritt från snacks och godis då..?

Har du haft en "incident", eller är du bara nyfiken?
 

Moco

Medlem
Så det är alltså polarklämma på norra Tyskland/Baltikum från Köpenhamn?

Nej, det finns ingen Polarklämma till norra Tyskland från CPH. Det finns inga smörgåsar överhuvudtaget. Jag har iallafall aldrig lyckats få tag i något annat än knäckebröd, dvs. motsvarande svenska "inrikessortimentet."
 

agehall

Medlem
Har du haft en "incident", eller är du bara nyfiken?

Nej, egentligen ingen "incident", men häromdagen flög jag SAS Plus hem från Oslo och då var det bara tal om Fresh Bites. Jag ville inte ha något mer än en Coca-Cola, så jag var nöjd och glad, men när stolsgrannen frågade efter choklad så knorrades det en del. Tänkte inte mer på det just då, men efter att ha läst en hel del konstigheter i Det-här-gjorde-ni-inte-bra-tråden så började jag fundera på ifall något ändrats i servicekonceptet.

Om man ska sammanfatta det hela så verkar de flesta helt överens om att inget ändrats i grundkonceptet, dvs det är fortfarande så att man borde få välja fritt från vagnen från det sortiment som finns på sträckan. Däremot så känns det som att implementationen av detta ombord är lite varierande, precis som vanligt när vi har med SAS att göra.
 

Moco

Medlem
Nej, egentligen ingen "incident", men häromdagen flög jag SAS Plus hem från Oslo och då var det bara tal om Fresh Bites. Jag ville inte ha något mer än en Coca-Cola, så jag var nöjd och glad, men när stolsgrannen frågade efter choklad så knorrades det en del. Tänkte inte mer på det just då, men efter att ha läst en hel del konstigheter i Det-här-gjorde-ni-inte-bra-tråden så började jag fundera på ifall något ändrats i servicekonceptet.

Om man ska sammanfatta det hela så verkar de flesta helt överens om att inget ändrats i grundkonceptet, dvs det är fortfarande så att man borde få välja fritt från vagnen från det sortiment som finns på sträckan. Däremot så känns det som att implementationen av detta ombord är lite varierande, precis som vanligt när vi har med SAS att göra.

Varje enskild medlem i SAS CC verkar ha en egen uppfattning av denna "implementation." Väldigt lång startsträcka...borde vara i "produktion" i dagsläget. Så man får nog se det som ett misslyckat "projekt" hos SAS.
 

nota bene

Medlem
Jag flög arn-osl-arn i tisdags. På förmiddagen var det polarklämma, och på kvällen en baguette (antar att det räknades som fresh bite?). Man erbjöds även polarklämma om man frågade. Inga problem att få precis vad man ville ur vagnen, som det ska vara!

Det enda som är lite irriterande är alla undantag på vissa linjer. Kan man servera på en 40 min osl-arn så kan man även servera samma på 35 min CPH till HAM eller BRE.
 

Agö

Medlem
Jag flög arn-osl-arn i tisdags. På förmiddagen var det polarklämma, och på kvällen en baguette (antar att det räknades som fresh bite?). Man erbjöds även polarklämma om man frågade. Inga problem att få precis vad man ville ur vagnen, som det ska vara!

Det enda som är lite irriterande är alla undantag på vissa linjer. Kan man servera på en 40 min osl-arn så kan man även servera samma på 35 min CPH till HAM eller BRE.
Baguetten var för att det var strejk!
 
Toppen