Senaste nytt

Vad är egentligen serveringen i Plus på shorthaul?

mha321

Medlem
Värt att notera är att det fortfarande är fritt val bland det som finns lastat. Föredrar man tex wasa knäcke framför polarklämma (!) eller fresh bite får man det. Valet finns kvar, bara det att man erbjuder det andra i första hand.
Efter att ha läst den andra tråden så har jag uppenbarligen fel. *suck*
 

Agö

Medlem
Jag flög till MUC i början på maj. Ville då inte ha lådan (Day Meal). Frågade vad som fanns lastat (t ex smörgås?). Inget annat fanns lastat förutom snacks och godis. Så mkt för den valfriheten.
 

SNIFF

Medlem
Jag flög till MUC i början på maj. Ville då inte ha lådan (Day Meal). Frågade vad som fanns lastat (t ex smörgås?). Inget annat fanns lastat förutom snacks och godis. Så mkt för den valfriheten.
Du har ju valfrihet. Men kanske inte tillgång till just det du vill ha. ;)
 

Agö

Medlem
Du har ju valfrihet. Men kanske inte tillgång till just det du vill ha. ;)
Japp. Men när detta lanserades fanns alltså valmöjlighet mellan olika typer av mer matiga saker. Det var smörgås, pizza/paj/wrap osv. Detta står ju faktiskt fortfarande på menyn men det är ju svårt när det inte lastas och/eller är förbehållet pax i Go.
 

SNIFF

Medlem
Detta står ju faktiskt fortfarande på menyn men det är ju svårt när det inte lastas och/eller är förbehållet pax i Go.
Med avseende på att man ibland förbehåller saker för pax i Go..., har jag ibland varit tvungen att förklara skillnaden mellan Plus och Minus för personalen.
- "Du får bara en macka, tänk om någon i Go också vill ha en macka!"
"Ja, tänk om... Men nu har jag betalat en C biljett och då ingår denna servering... De har inte betalat för det!" (fast lite mer pedagogiskt uttryckt)
 

ARNBER

Medlem
Min upplevelse är att på shorthaul gäller fortfarande cafésortimentet i Plus med följande tillägg:
* -9: Frukost
* 9-12: Polarklämma
* 12-: Fresh bite.
Polarklämman skall generellt även finnas efter 12, men det garanteras inte och variation råder. Jag skulle tro att de finns på de större planen, men inte på de mindre. Jag har aldrig sett de vid kvällsflighter på en turbopropp.

Vad gäller alkoholutbud beror det på destinationen:
* Inrikes: 1 enhet av öl eller vin
* Nordic: Öl & vin
* Europa: Öl, vin, mousserande & sprit

Stämmer men det var du beskriver är intra-nordisk. Till och från Europa får man frukost till 9, sen en lättare måltid, och efter 16.00 middag med ganska så generösa portioner (Salad, huvudrätt och desert). Finns en tråd här om matlådor i SAS Plus. Dessutom är utbudet av drinks också mycket större roll Europa (long drinks till exempel)
 

olo

Medlem
Stämmer men det var du beskriver är intra-nordisk.
Nja, jag beskrev vad jag ser som shorthaul, vilket både är Norden och Baltikum men även norra Tyskland och norra Polen från Köpenhamn.

På det jag skulle kalla för mid-haul erbjuds sallad/middag enligt konceptet för Europa.
Det är lätt att luras och tro att servicen följer med destinationen. Erbjudandet till exempelvis Berlin eller Gdansk skiljer jag om man utgår från Köpenhamn eller Stockholm.
 

Agö

Medlem
Nja, jag beskrev vad jag ser som shorthaul, vilket både är Norden och Baltikum men även norra Tyskland och norra Polen från Köpenhamn.

På det jag skulle kalla för mid-haul erbjuds sallad/middag enligt konceptet för Europa.
Det är lätt att luras och tro att servicen följer med destinationen. Erbjudandet till exempelvis Berlin eller Gdansk skiljer jag om man utgår från Köpenhamn eller Stockholm.
Så det är alltså polarklämma på norra Tyskland/Baltikum från Köpenhamn?
 
Toppen