Vad är egentligen serveringen i Plus på shorthaul?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av agehall, 25 Maj 2016.

1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med tanke på diskussionerna om Smootihe (som verkar löst sig nu) och om polarklämman så undrar jag vad serveringen i Plus egentligen *ska* vara just nu. Är det inte längre så att resenärer i Plus får välja fritt från sortimentet?

2. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flög i Plus från Frankfurt till Köpenhamn för ett par veckor sedan och då fick jag en måltid bestående av en sallad och jag fick i övrigt välja fritt ifrån vagnen.

3. ARNBER

ARNBER Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, fast det finns olika sortiment för nordiska och europeiska flyg.
    Mer info hittar du i menykortet.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, men är det verkligen vad som gäller fortfarande?

5. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I appen kan man ladda ner menyn så där kan man se hur många alternativ det står att "Exceptions may occur"

Igorius gillar detta.
  6. demgard

demgard Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu har jag inte hängt med i den andra diskussionen, men så sent som i torsdags förra veckan gick det utmärkt att välja från hela menyutbudet i plus på inrikesflyg.

7. ARNBER

ARNBER Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det gäller, även om utbudet från Köpenhamn till norra Tyskland att oftast begränsad till intra-nordisk (men det står också i menyn)

8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns polarklämma till norra Tyskland?

agehall och flum gillar detta.
  9. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min upplevelse är att på shorthaul gäller fortfarande cafésortimentet i Plus med följande tillägg:
    * -9: Frukost
    * 9-12: Polarklämma
    * 12-: Fresh bite.
    Polarklämman skall generellt även finnas efter 12, men det garanteras inte och variation råder. Jag skulle tro att de finns på de större planen, men inte på de mindre. Jag har aldrig sett de vid kvällsflighter på en turbopropp.

Vad gäller alkoholutbud beror det på destinationen:
    * Inrikes: 1 enhet av öl eller vin
    * Nordic: Öl & vin
    * Europa: Öl, vin, mousserande & sprit

10. mha321

mha321 Medlem

Värt att notera är att det fortfarande är fritt val bland det som finns lastat. Föredrar man tex wasa knäcke framför polarklämma (!) eller fresh bite får man det. Valet finns kvar, bara det att man erbjuder det andra i första hand.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!