Vad är egentligen praxis när "itemizers" ger utslag?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av jimZon, 2 September 2016.

1. jimZon

jimZon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag passerade precis säkerhetskontrollen på Kastrup där dom svabbade min datorväska. Enligt den fryntlige dansken så gav den utslag för "sprängstoff". Dansken plockade ut alla saker ur min datorväska gjorde en okulärbesiktning av min saker frågade vad jag skulle och sedan så fick jag gå

Jag skulle förvänta mig att ett SWAT-team skulle hissa ner sig från taket och slänga chockgranater i rummet om nu en väska helt plötsligt gav utslag för sprängmedel? Mannen hade två stjärnor på axlarna och såg inte direkt ut som någon nybörjare på jobbet heller.

Min kabinväska öppnades inte ens.

martin.agren gillar detta.
  2. jimZon

jimZon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, jag besökte en byggarbetsplats tidigare idag där sprängning utförts tidigare under dagen så det är nog anledningen. Jag undrade mest varför han tog det så lugnt. Trots att han är dansk.

Agö gillar detta.
  3. jimZon

jimZon Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!