Senaste nytt

Vad är din favoritlåt när du flyger?

MarcusC

Medlem
Podcaster är helt klart gångbara, både prat&musik. Ska testa bLoms tips på mix.

Annars Fergies Glamorous som nämnts, bra inspiration att hamna i F...
 

Palazzi

Medlem
Podcaster är helt klart gångbara, både prat&musik. Ska testa bLoms tips på mix.

Annars Fergies Glamorous som nämnts, bra inspiration att hamna i F...

Undrar hur många podcaster jag slukat under flygresor...:rolleyes:, troligen alltför många.

Prenumererar på: BBC dokumentär, 60minutes, P3 & P4 Dokumentär, Konflikt i P1, Ekots Lördagsintervju, History Extra, Filip & Fredrik, Market Journal, Trade & Economics....:p

När jag skrev ner alla nu känns det nästan lite tragiskt, men det är smidigt att alltid ha en podcast tillgänglig när man får dötid (uppenbarligen ganska ofta i mitt fall:eek:)
 

Perra

Medlem
Först lyssnar jag på Good Feeling - Flo Rida, så att jag kommer i rätt mode. Annars lyssnar jag just nu mest på M83 varvat med mycket dance/house och P3 dokumentär

Trodde fler skulle lyssna på Kents 747, förvisso framröstad till bästa hångellåten men ändå
 
Har inga speciella låtar jag lyssnar till när jag flyger. Däremot har jag en förmåga att associera vissa låtar till vissa flygningar jag gjort... T ex:

LHR-SIN-MEL med QF 10:
Paola Above The Candystore - YouTube

Sophie Monk - Inside Outside - YouTube

ARN-MAD med IB3317 (Hade denna som boardingmusik ombord)

Keane-Everybody's Changing - YouTube

ARN-LHR med BA (otaliga gånger och det första man tänker på när man flyger med BA)

http://www.youtube.com/watch?v=8Qx2lMaMsl8¨

...och icke att förglömma...alla gånger man hälsade passagerarna välkomna ombord på våra longhaul flights till Cancun, Phuket och Krabi...
Your Song- Billy Paul. Vi spelade även den när vi landat, då visste man att x antal timmars jobb i luften var över och att 4 nätters stop på lyxhotell väntade...:rolleyes:
eller naturligtvis...några dagars ledighet med nära och kära...
Billy Paul - Your Song - YouTube

Annars har jag som vana att inte lyssna på musik under start och landning...IFE:n brukar heller inte vara igång. Undantaget var dock på en flygning med UA:s 747 mellan ORD-SFO...då gick det att lyssna på radiokanalerna...då vi lyfte från ORD spelade de Can't get enough of you baby med Barry White
Barry White - Can't Get Enough Of Your Love Baby. - YouTube
Så när jag lyssnar på den kommer jag att tänka på semestern för snart 2 år sedan och påväg till smultronstället i väst- San Francisco...i ett sunkig gammal jumbojet från United...att jag satt längs bak i boskapsklassen gjorde inte upplevelsen bättre. Hade dock några helt underbara veckor där borta, men det är en annan 5a...:)
 
Last edited:
Toppen