Senaste nytt

Vad är bäst? Thai Airways eller lite dyrare Singapore Airlines?

Axelzon

Medlem
Jag kanske var lite otydlig, sorry!
Har hittat en biljett med TG som är BKK-SIN T/R och sedan Single BKK-PEK i C klass för SEK10300, men den kräver en sträcka mer, layover 4 1/2 timma i BKK, samt mindre sömn mellan BKK-PEK (eftersom sträckan är kortare så klart).
Sedan har jag hittat en SQ biljett BKK-SIN-PEK som ligger på SEK 14200, utan layover samt mer sömn pga längre sträcka.
Vad jag undrar är: Är det värt ett par tusen lappar att åka SQ (jag bryr mig inte så mycket om layover och sömnen) i C-Klass, har som
sagt inte provat det tidigare. Eller skall jag hålla mig till att ta TG biljetten och spara ett par tusen lappar?

Det verkar ju dessutom som att SQ inte har några speciella stolar på dessa flighterna (bifogade bilder från andra)... Samt att de tilldelar mindre miles på denna rutt än vad TG skulle ge.

Tack
 

Axelzon

Medlem
Jacob, jag tycker dessa stolarna mer liknar Air China än något annat, eller hur?

Dock bekräftar Steward på bild att det är SQ
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Har du kollat hur det ser ut med Asiana? De flyger Bangkok-Seoul-Peking med helt OK sovmöjligheter ombord (eller Singapore-Seoul-Peking).

Dock bekräftar Steward på bild att det är SQ
Precis, en steward som håller upp bagagehyllan för en passagerare kan inte gärna vara annat än Singapore Airlines.
 

Dr. Miles

Expert
Jag mistänker att du behöver åka till Singapore, eller hur Axelzon?

Som Jacob skrev redan, Singapore Airlines(SQ) kommer sannolikt att använda Boeing B777-200/300 med Spacebed på Singapore-Beijing.
Om sömnen är viktig, så SQ kan vara bra val.
 

Axelzon

Medlem
Tack Jacob! Yes AHO.
Skall från BKK den 26/1 till SIN, sedan är jag fri from 27/1 vid 1800, måste senast vara i PEK 1200 (lunch) 28/1.
Skall se vad Asiana kan erbjuda, bra tips. Åkte med dem från HK till ICN i somras, klart prisvärt!!

Axel
 

Axelzon

Medlem
Tar jag en t/r BKK - SIN och kommer tillbaka vid lunch på fredagen kan nedan vara värt en besök (Suite?) och en kväll i HK som
grädde på moset:cool:

$1,353 + $75 taxes & fees = $1,428 USD per person

Fri, Jan 27 Emirates 384
Depart: 1:45pm
Arrive: 5:30pm Bangkok, Thailand (BKK)
Hong Kong, Hong Kong (HKG)
First Class 2hr 45min Airbus A380
1 stop
Change Airline. Time between flights: 14hr 30min

Cathay Pacific 6872
operated by DragonAir -- KA 0900
Depart: 8:00am
Arrive: 11:10am Hong Kong, Hong Kong (HKG)
Beijing, China (PEK)
First Class 3hr 10min Airbus A330 View seats
 
Toppen