Senaste nytt

Vad är bäst, British Airways GGL eller SAS Eurobonus Pandion?

Direktorn

Medlem
Jag gör mitt sista år som BAEC Gold just nu och kommer nöja mig med att bara hålla EBD (eller kanske tillochmed bara EBG) framöver. Jag är trött på de eviga "förbättringarna" som BA kommer med.

Den stora fördelen med GGL över Pandion skulle jag säga är att vemsomhelst kan uppnå det - kraven är ju tydliga. Pandion är ju svårt att veta vad man behöver göra för att få. Har dock svårt att jämföra förmåner då jag inte haft någondera.

Imponerande att du är guld på BA trots att du dissar dem konstant. Vore intressant att höra vilka sträckor du är tvingad att välja BA?
 

agehall

Medlem
Imponerande att du är guld på BA trots att du dissar dem konstant. Vore intressant att höra vilka sträckor du är tvingad att välja BA?
Enda anledningen att jag fortfarande är BAEC Gold är pga bokningar som redan var gjorda när jag bestämde mig för att lägga ner. Förra kvalperioden hade jag bokningar som tog mig till typ 1460 TP och då kändes det ju bortkastat att inte ta de sista 40TP. Denna period kommer jag totalt sett ta ca 40TP.

Jag dissar inte heller BA helt - jag tycker tex att deras business är riktigt bra valuta för pengarna. Nu har priserna krupit upp sista tiden, vilket gör det lite mindre attraktivt, men jag trivs fortfarande i Club World. Det är deras förstaklass som suger stenhårt.

Sedan har de konstant försämrat BAEC sista åren. Kanske inga jättesaker, men sammantaget är det en ganska stor nedgång.
 

henrik l

Medlem
När det gäller BA-Gold, så är min erfarenhet att det funkar bäst på Cathay Pacific när det gäller att få uppmärksamhet. Har flugit en del economy regionalt i Asien. I princip jämt är det någon som kommer och hälsar och lämnar över en flaska Evian (vatten). Ibland uppgraderingar och när jag har flugit economy ut från Bangkok har jag att fått tillgång till Priority Lane genom säkerhetskontrollen och immigration. På BA tror jag att det har skett vid ett tillfälle att någon har kommit och morsat, Men skall också säga att på LHR T5 är det ovärderligt.
 

mha321

Medlem
Köps Norwegian upp kommer troligen BAEC att vara användbart där.
Logiskt sätt borde det ju kunna bli som med vueling. Om jag förstått rätt borde det alltså kunna betyda Ba kod på en del Norwegian opererade flyg med, och på dessa möjlighet att tjäna avios (men inte tier points). Borde ju ge lite bättre reach mot mindre städer i Skandinavien om inte annat.
 
Toppen