Senaste nytt

Vad är bäst? Boeing 747 eller Boeing 777 i British Airways World Traveller Plus?

Homer

Medlem
Aha, jag läste ditt förra inlägg att alla 777-300 har nya stolen, men ser att du skrivit 737-300 (men det är väl 777 du menar?). Sen missade jag helt att du också nämnde 777-200. Jag har nog bara antagit att det är 300:an som trafikerar Miami, men ser nu att så inte är fallet. Finns det en lista på vilka 777-200 det är som har uppdaterats?


jo, men inte helt enkelt att lista ut vilka rutter de traffickerar

Tracking New WT+ (World Traveller Plus) - FlyerTalk Forums
 

Homer

Medlem
Nej de började ju installera nya F långt innan de började med nya WTP/WT
från ovanstående tråd, sista uppdateringen:

NO G-YMM*s have anything other than NF
G-ZZZA/B/C have ALL new cabins
G-VIIA THROUGH G-VIIS have ALL new cabins(LHR based only)

De som garanterat har nya WTP/WT är
787
A380
777-300

De som INTE har nya WTP/WT är
747
777-200 stationerade på LGW

De som som KANSKE har nya WTP/WT är
777-200 stationerade på LHR

Eftersom det dessutom handlar om en ny rutt finns det inte ens någon statistik
MIA flights by British Airways - FT Dashboard
(ftdashboard currently travelling: next updates only on 6 Nov)

London Heathrow – Miami Service to operate 18 weekly, instead of 21 weekly in W12.
BA205/204 operated by 4-class Boeing 777-200ER on Day x147


Sammanfattningsvis :)
"With a 4-class 772, it's very much pot luck whether it's NWTP or not."
 

squeezen

Medlem
nån som har koll, ska boka en resa till USA i First och kan välja på 777 eller 747.
Har någon input på om det är värt att lägga mer tid på ena eller andra typen?
747 har väl iaf vissa renoverats invändigt, kan man på något se vilka?
 

squeezen

Medlem
När det gäller First så skulle jag ta 777an. Pratar vi CW så 747 på upper deck.
tack för snabbt svar, bara first som är aktuellt, är det business blir det annat bolag... :)

skulle kunna styra om resan till IAD och där kör de väl 388 eller 789 med F.
Kanske bättre helt enkelt.
 

sembl

Medlem
tack för snabbt svar, bara first som är aktuellt, är det business blir det annat bolag... :)

skulle kunna styra om resan till IAD och där kör de väl 388 eller 789 med F.
Kanske bättre helt enkelt.

Jag rankar BAs 789 högst sedan A380 precis efter. Nackdelen med 789an är att man inte kan köra buddy dining om man reser 2.

IAD var 380 tidigare, nu bara 747or har jag för mig.
 

squeezen

Medlem
Jag rankar BAs 789 högst sedan A380 precis efter. Nackdelen med 789an är att man inte kan köra buddy dining om man reser 2.

IAD var 380 tidigare, nu bara 747or har jag för mig.
kanske kommer igen då, expertflyer visar iaf 388 i januari.
Jag åker själv, men synkar med resenär från SAS så det är väldigt smidigt med BA217 som har på minuten samma ankomsttid enligt tabell som SK925
 
Toppen