Senaste nytt

Vågar man testa Dollar?

Jag har tack var det här eminenta forumet lyckats skaffa guldstatus hos Hertz, Avis och Sixt.
Nu i Januari ska jag iväg till Chicago några dagar och behöver en hyrbil.
Såg att inte Sixt är representerade på ORD. När det gäller Avis och Hertz så verkar det vara svindyrt just nu. Januari ska ju annars vara lågsäsong i Chicago (?)

Hur som helst så surfade jag in på Hyrbil, Billiga Hyrbilar, boka idag! - Rentalcars.com och kunde konstatera att såväl Dollar som Alamo hade liknande bilar jag kollat på innan, för en tredjedel av priset.
Då är frågan: Vågar man satsa på Dollar? Det var över 15 år sen jag anlitade dom sist och då gick det smärtfritt, men mycket kan ju ha hänt sen dess. Sen är det ju ofta så att om något verkar vara för billigt för att vara sant så är det oftast det.

Vad säger panelen?

En annan undran: Är det lönt att försöka statusmatcha sitt "hertz president´s club" mot Dollars dito?
 

AABack2ARN

Medlem
Brukar inte Dollar och Alamo hänga ihop på flygplasterna?

Har flera gånger fått Dollar då jag hyrt via HolidayAutos i USA och det har hitills inte varit något problem med dem eller något av de andra bolagen jag som har haft hand om bokningen. Har dock aldrig hyrt direkt av dem.
 
Toppen