Vågar man boka på Orbitz

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av WTP, 8 Maj 2015.

1. WTP

WTP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har hittat en resa på ITA Matrix och får liknande pris på Orbitz.
    Mrjet och de andra sajter kommer inte i närheten av ITA och Orbitz.
    Vågar man boka? Är det ngn där ute med tillgång till EF eller liknande som kan kolla om det finns plats, gärna 2 i miten?

upload_2015-5-8_21-44-7.png

2. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad kostar samma flyg på de andra siterna då? Du har fått priset i dollar så det verkar som om det skulle kunna uppstå ett POS-problem om du betalar med ett svenskt kort. Har ingen aning om hur Orbitz fungerar.

Orbitz och MrJet ingår i samma grupp så det känns som om MrJet borde kunna erbjuda samma priser..?

P.S. På MrJet.se får jag priset 19753SEK för exakt samma flyg medan xe.com översätter priset ovan till 17043SEK med aktuell kurs. Men i verkligheten får du nog betala en klart sämre kurs.

Last edited: 8 Maj 2015
  3. WTP

WTP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis, men hittar inte ens denna routing på mrjet :(
    upload_2015-5-8_21-59-13.png

4. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jorå. Ange att du vill flyga med Cathay Pacific och SAS och inte multicity så dyker rutten upp en bit ner i listan.

5. Christian R

Christian R DYKWIA

Jeg havde booket på Orbitz, MEN vær meget opmærksom på om valutaen ændres i betalingsforløbet.

6. WTP

WTP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Får du priset?
    Jag får följande :(

EDIT: nu ser jag att du uppdaterade din första post med priset, men kan det skilja så mkt med "klart sämre kurs"? Vågar man?

upload_2015-5-8_22-18-29.png

Last edited: 8 Maj 2015
  7. WTP

WTP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så du menar att 4130 USD kan vara mkt mer än 34043 SEK

8. Christian R

Christian R DYKWIA

Nej, det forholder jeg mig ikke til. Jeg mener bare at man skal være opmærksom på eventuelle salgsrestriktioner. Ex hvis pris og valuta ændres når du skriver en svensk adresse fordi POS måske ændres.

WTP gillar detta.
  9. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför skulle du inte våga boka hos Orbitz? Har bokat där många gånger och det har fungerat bra varenda gång.

10. WTP

WTP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja, bara undrar om det blir mkt dyrare än vad xe.com översätter 4130 USD (ca 34000 SEK) och sen det är lite konstigt att jag kan inte hitta samma biljett någon annanstans.

Bara outbound på Qatar Airways kostar:
    upload_2015-5-8_22-50-28.png

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!